رییس ستاد دهه فجر استان قم:

زنگ انقلاب در تمامی مدارس قم به صدا در می‌آید

قم(پانا)- رییس ستاد دهه فجر استان قم با اشاره به تدوین و اجرای 2000 برنامه به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر در قم، گفت همزمان با لحظه ورود امام خمینی(ره) زنگ انقلاب در تمامی مدارس قم و به صورت نمادین در مدرسه حضرت معصومه(س) به صدا در می‌آید.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
زنگ انقلاب در تمامی مدارس قم به صدا در می‌آید

«نصرت الله لطفی» رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در ایام بزرگداشت دهه فجر بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه دهه فجر صرفا یک مراسم نیست بلکه جهاد تبیین و بازخوانی شعارها و آرمان‌های انقلاب در این دهه مورد تاکید است، گفت: جنگ امروز جنگ رسانه و تبیین است و اگر ما تاریخ انقلاب را به درستی تبیین نکنیم دشمن آن را با 180 درجه اختلاف به مردم نشان می دهد و جای جلاد و شهید عوض می‌شود.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم نسبت به برگزاری برنامه های دهه فجر عنوان کرد: در سطح شهر، شهرستان‌ها و روستاهای استان قم ستادهایی به مناسبت ایام دهه فجر شکل گرفته و در قالب 26 کارگروه محتوایی در مجموع بیش از دو هزار برنامه تدوین شده است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت مراسم آغازین «جشن ملی 1400» فردا 12 بهمن ماه همزمان با چهل و سومین سالگرد ورود حضرت امام به ایران در شبستان حرم حضرت معصومه (س) و در ساعت 9 صبح با سخنرانی آیت الله سعیدی برگزار می‌شود و سپس با حرکت دسته جمعی به سمت بیت امام خمینی(ره)، منزل ایشان گلباران می‌شود.

وی افزود: در صدا و سیمای قم به مدت 10 شب در ساعت 23 برنامه زنده تلویزیونی از بیت امام برنامه ریزی و تدوین شده است و مدیران و چهره های انقلابی در این برنامه حضور پیدا خواهند کرد.

لطفی عنوان کرد: عصر روز 14 بهمن‌ماه برنامه گلباران و عطر افشانی مزار شهدا با عنوان میهمانی لاله‌ها در مزارهای شهدای استان دنبال می‌شود و یکی دیگر از برنامه ها همزمان با ورود امام در ساعت 9:33 صبح دوازدهم بهمن به صدا درآمدن زنگ انقلاب توسط تمامی مدارس است و به صورت نمادین نیز مسئولان در مدرسه حضرت معصومه(س) و ورزشکاران در زورخانه شهید فهمیده زنگ انقلاب را به صدا در می‌آورند.

وی با بیان اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری بر مردمی برگزار شدن دهه فجر و مسجد محور بودن آن تاکید شده است، گفت: همه دستگاه‌های دولتی باید به پر شور بودن این جشن توسط مردم کمک کنند که متاسفانه برخی از دستگاه‌ها به بهانه کمبود بودجه از چاپ کردن حتی یک بنر هم دریغ می‌کنند؛ درصورتی که برای مراسم‌های تحریم اشخاص هزینه‌های زیادی انجام می‌شود اما برای این رویداد بزرگ احترام قائل نیستند و این موضوع باید از آن‌ها مطالبه شود.

لطفی در مورد برگزاری راهپیمایی روز 22 بهمن ماه بیان کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا برای ما ملاک است و ما خود را برای برگزاری مراسم 22 بهمن به هر روشی از جمله راهپیمایی خودرویی یا پیاده آماده کرده‌ایم و از نظر پشتیبانی مقدمات لازم نیز فراهم شده است که در صورت مجوز ستاد ملی کرونا برای برگزاری مراسم، محمد باقر قالیباف رئیس قوه مقننه روز 22 بهمن‌ماه در استان قم سخنرانی خواهد کرد.

وی در مورد برنامه کارگروه‌های برگزاری مراسمات دهه فجر عنوان کرد: 40 نمایشگاه با موضوع مدرسه انقلاب در آموزش و پرورش برپا شده است و برای اعزام روایتگر به مراسمات دهه فجر هماهنگی های لازم انجام شده است.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم تصریح کرد: برگزاری پویش نصب پرچم بر سر درب منازل با عنوان «پویش پرچم افتخار، شهید اقتدار» از دیگر برنامه‌هاست که از گروه‌ها و مردم دعوت می‌کنیم این پویش را با یاد یک شهید در منازل و محل‌های کار خود دنبال کنند.

وی از تکریم خانواده‌های شهدا به ویژه شهدا دهه فجر به‌عنوان دیگر برنامه پیش‌بینی شده یاد کرد و افزود: در ایام دهه فجر 120 پروژه استانی به ارزش هزار و 410 میلیارد تومان که اشتغال مستقیم هزار و 60 نفر را ایجاد می‌کند، افتتاح می‌شود، در حوزه صنعت 3 پروژه اشتغال محور کلنگ زنی خواهد شد و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی در 10 مسجد شاخص برنامه‌های قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی دنبال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار