در دیدار مدیر سازمان دانش‌آموزی لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان مطرح شد:

فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی از رویش‌های انقلاب است

خرم‌آباد (پانا) - سازمان دانش‌آموزی لرستان به مناسبت آغاز چهل و سومین بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه استان دیدار کرده و از برگزیدگان جشنواره‌های این سازمان تجلیل کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی از رویش‌های انقلاب است

در این مراسم، محسن امیری خواه، مدیر سازمان دانش آموزی لرستان، ضمن تبیین سند تحول تشکیلات پیشتازان و تشریح فعالیت ها و برنامه های مختلف سازمان دانش آموزی استان لرستان در سال جاری عنوان کرد: فعالیت های فرهنگی جریان ساز عمدتا در قالب فعالیت های پیشتازان تعبیه شده است. مفتخریم که دانش آموزان ما با ایجاد آثار هنری، تشکیلاتی و معرفتی فاخر در جشنواره های مختلف حضوری فعال و موثر دارند و ما تجلی معرفت را در آنها می بینیم.

مدیر سازمان دانش آموزی لرستان با تاکید بر اینکه فعالیت های پرورشی جهت اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، نیازمند شاداب سازی و بازسازی عقیدتی است، ادامه داد: چنین رخدادی باعث تربیت نسلی آگاه، مدبر، مداراگر، معتدل، با ایمان، مسئولیت پذیر، مشارکت جو و تاب آور خواهد شد.

امیری خواه با تشکر از نماینده ولی فقیه در استان بابت پذیرفتن شال تشکیلات پیشتازان آن را سبب افزایش روحیه اعضای این تشکیلات دانست و افزود: در بازمهندسی تشکیلات هر آنچه که در سند تحول پیشتازان آمده برخواسته از فرهنگ بومی بوده و ریشه در ارزش های تمدن ایرانی اسلامی دارد. پیشتازان به عنوان السابقون جبهه فرهنگی جزو نخستین گروه هایی بودند که در پاسخ به بیانیه گام دوم، دعوت مقام معظم رهبری را لبیک گفته و خود را آماده تمدن سازی کردند.

پس از ارائه دیدگاه ها توسط دانش آموزان و مربیان سازمان دانش آموزی استان، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر به تبیین و افکار و اندیشه های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ما قرن چهاردهم را با تصمیم گیری استعمارگران برای سلطه بر کشور خود آغاز کردیم. کشور ما تحت سیطره زورگویان قرار داشت. دست نشانده ای به نام رضاخان را بر مردم ما حاکم کرده بودند و زورگویان عالم یعنی انگلیس و شوروی و بعد از آنها آمریکا برای کشور ما تصمیم می گرفتند، ولی ورود به قرن ۱۵ و سال ۱۴۰۰ با انتخابات مردمی شروع شد یعنی مردم ما خودشان سرنوشت خودشان را رقم زدند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان چندی از توفیقات نظام اسلامی و محور مقاومت افزود: این عزت و سرافرازی از کجا حاصل شده است؟ بخش مهمی از این عزت و سربلندی به دانش‌آموزان برمی‌گردد. دانش‌آموزان سرمایه‌های ارزشمند و ذخیره گرانبهای این ملت هستند. کمر رژیم ستم شاهی وقتی شکست که معلمان و دانش آموز عملا و آشکارا در صف انقلاب ایستادند. دانش آموزان در جنگ تحمیلی هم همانند گوهر بودند و افتخارات بسیاری کسب کردند.

امام جمعه شهرستان خرم آباد با امیدبخش خواندن جشنواره ها و فعالیت های سازمان دانش آموزی تاکید کرد: فعالیت های سازمان دانش آموزی نشانگر همان رویش های انقلاب است و کشور به این رویش های انقلاب در کنار تجربه و دانش پیشکسوتان نیازمند است. رشد و بالندگی باید از درون آموزش وپرورش رقم بخورد و راه پیشرفت کشور هم علم آموزی، پژوهش و تحقیق و پایبندی به اصول و ارزش هاست.

شاهرخی با اشاره به اهمیت هماهنگی تشکل های دانش آموزی و دانشجویی در گفتمان سازی تاکید کرد: این تشکل ها باید یکدیگر را پیدا کرده و یکدیگر را همراهی و کمک کنند. ما گروه های جهادی مختلفی داریم که نشست مشترک با آنها در پیشبرد امور موثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در رابطه با آسیب های اجتماعی و مسائلی که بر تعلیم و تربیت تاثیرگذارند تصریح کرد: مانند هر قشر دیگری، دانش آموزان نیز با مسائل اجتماعی در ارتباط هستند. مجلس دانش آموزی می تواند مطالعات خود را در اختیار شوراها و نهادهای مختلفی همچون شورای فرهنگ عمومی قرار دهد و پس از طرح در جلسات رسمی و تصویب، جهت اجرا به دستگاه های مختلف ارجاع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار