معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش :

سند تحول بنیادی ریل گذار تربیت نسل سالم، صادق و انقلابی است

یاسوج (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد سند تحول بنیادی ریل‌گذار تربیت نسل سالم، صادق و انقلابی بوده و ۶ زیر نظام تحولی در آن ظرفیتی است که باید برای تحقق سند به کار گرفته شود.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادی ریل گذار تربیت نسل سالم، صادق و انقلابی است

صادق ستاری‌فرد در آیین تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری همواره نسبت به وارداتی بودن آموزش و پرورش دغدغه داشتند و تحول در نظام تعلیم و تربیت در این سال‌ها مورد بحث و بررسی زیادی قرار گرفته و بعد از انقلاب طرح‌های تحولی زیادی از طرف وزارتخانه و چه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و اجرا شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در دهه ۹۰ با تصویب سند تحول بنیادین توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و دو سال بعد از آن با ابلاغ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش توسط مقام معظم رهبری نقطه عطفی برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد شد.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادی ریل گذار تربیت نسل سالم، صادق و انقلابی بوده و ۶ زیر نظام تحولی در آن ظرفیتی است که باید برای تحقق سند به کار گرفته شود.

ستاری فرد گفت: در ادوار گذشته برای این مهم تلاش شد اما به تعبیر رهبری معظم انقلاب با آنچه که باید باشد کاملا فاصله داریم، استقرار و اجرای سند بنیادین و سیاست‌های آن نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است.

وی افزود: ابتدا لازم است عزم راسخ در وجود همه ما وجود داشته باشد امروز آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تحقق این سند نیازمند استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله نهاد خانواده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اولویت اول و اصلی وزارت استقرار و اجرای این سند بوده که هم نیازمند کار جهادی و هم نیازمند جهاد تبیین هستیم.

ستاری‌فرد بیان کرد: آنچه امروز مد نظر حضرت آقا بوده هم اجرای سند هم تبیین سند است که تبیین به کار و عزم جهادی در راستای استقرار نظام عادلانه آموزش و پرورش و کیفیت آن نیاز دارد.

وی گفت: سند تحول به عنوان ریل اصلی و برنامه جدی وزارت از صدر تا کف مدرسه است اگر قرار است سند تحول بنیادین اجرا شود باید در خط مقدم نظام تعلیم و تربیت در مدرسه اجرایی گردد بر اساس یک تحلیل تحول در نظام آموزش و پرورش چند سطح دارد اول تحول در نیروی انسانی که محور تحول معلم است معلمی که در فرایند جذب باید در مسیر صحیح قرار گیرد و به همین منظور تقویت دانشگاه فرهنگیان اولویت اساسی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

معاون وزیر بیان کرد: توانمندسازی معلم و توجه به کرامت معلم که نقش پیامبرگونه خود را در جامعه و در مدرسه اجرا کند از ساجت های سند تحول است، طرج رتبه بندی یکی مشوق‌ها بوده و سایر مشوق ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: ساحت دیگر تحول نگاه به محتواست محتوا که مانند خون در کالبد بوده و هم باید به کیفیت و هم کمیت محتوا توجه داشته باشیم.

معاون تندرستی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ساحت دیگر تحول در فضا و تجهیزات است مدرسه کانون تحول و تربیت بوده و کانون پیشرفت هر محله و منطقه است که از طریق معلم و محتوا باید تحقق پیدا کند.

وی افزود: مهمتر از چیز در بحث تجهیزات بهره‌وری و بهره‌مندی لازم است افزایش بهره‌وری باید پیگیری جدی شود و هم آحاد مردم از فضاها و امکانات آموزش و پرورش عادلانه استفاده کنند.

ستاری‌فرد بیان کرد: پذیرفتنی نیست مدرسه تنها ۴ ساعت در روز باز باشد و زمان بیشتری نیز تعطیل که نمی‌تواند کانون پیشرفت محله شود مدرسه باید پویا بوده و از نظام بهره وری و بهره مندی بیشتر استفاده کنیم.

وی گفت: ساحت دیگر تحول در ساختار اداری و مالی است امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند به مدیریت جوانان توانمند و انقلابی در آموزش و پرورش هستیم طبق آنچه که در بیانیه گام دوم هم آمده باید در این مسیر حرکت کرد در همین استان نیز در هر جا که به جوانان اعتماد شد خوش درخشیدند.

خبرنگار: محمد صادق بهرامی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار