141 پروژه صنعت برق در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

تهران (پانا) - 141 پروژه صنعت برق در کشور با اعتبار 23 هزار و 128 میلیارد تومان همزمان با فرا رسیدن چهل و سومین فجر انقلاب آماده افتتاح است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
141 پروژه صنعت برق در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش وزارت نیرو، صنعت برق بعد از گذراندن محدودیت‌های مختلف در تابستان امسال با اجرای برنامه کارشناسی و دقیق دولت سیزدهم در این بخش برای رفع مشکلات و همچنین ایجاد آمادگی برای سال بعد در دهه فجر انقلاب امسال علاوه بر سایر پروژه‌های آب و برق، 141 پروژه این صنعت را همزمان با دهه فجر به مرحله بهره‌برداری می‌رساند.

بر اساس این گزارش، چهار پروژه احداث نیروگاه حرارتی با ظرفیت 807 مگاوات و اعتبار 15 هزار و 974 میلیارد تومان در چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس و هرمزگان آماده افتتاح است.
همچنین شرکت توانیر برای چهل و سومین فجر انقلاب، تعداد 126 پروژه احداث پست، خطوط انتقال و نیروگاه‌های مقیاس کوچک را با سرمایه‌گذاری 6 هزار و 159 میلیارد تومان در استان‌های اصفهان، اردبیل، خراسان رضوی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کردستان، مازندران، بوشهر، تهران، سمنان، کرمانشاه، گلستان، یزد، البرز، ایلام، خراسان جنوبی، مرکزی و قم به بهره‌‌برداری خواهد رساند.
از تعداد 126 پروژه آماده شده شرکت توانیر، 87 پروژه پست با حجم دو هزار و 866 مگاولت آمپر، 31 پروژه خطوط انتقال به طول 748 کیلومتر و هشت پروژه 68 مگاواتی نیز سهم نیروگاه‌های مقیاس کوچک است.
این گزارش می‌افزاید، 11 پروژه مربوط به سازمان ساتبا نیز شامل احداث نیروگاه بادی، خورشیدی، زیست توده و برق‌آبی با اعتبار 995 میلیارد تومان به ظرفیت 35.21 مگاوات در هشت استان سیستان و بلوچستان، یزد، مازندران، فارس، اصفهان، تهران، خراسان رضوی و کرمان آماده افتتاح در این دهه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار