اجرای طرح کاداستر در ۷۰ درصد اراضی ملی خراسان‌جنوبی

بیرجند (پانا) - معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت سند تک برگی تاکنون برای ۱۰.۵ میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان‌جنوبی صادر شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح کاداستر در ۷۰ درصد اراضی ملی خراسان‌جنوبی

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی، حمید باقرپور معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از مساحت بیش از ۱۵ میلیون هکتار اراضی خراسان جنوبی تاکنون برای ۱۰.۵ میلیون هکتار سند صادر شد و اجرای ۴.۵ هکتار باقیمانده در دستور کار است.

باقرپور افزود: اجرای طرح کاداستر در خراسان جنوبی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی گفت: اجرای قانون کاداستر و سنددارشدن اراضی از بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی جلوگیری می‌کند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سامانه ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای طرح حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح نیازمند نیروی انسانی متخصص در امر نقشه برداری و حدنگاری است.

باقرپور گفت: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار