مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا

مشکلات و ضعف‌ها برطرف نشود بعید است تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند

در فوتبال دنیا هیچ بازیکنی با شرایط طارمی به میدان نمی‌رود

تهران (پانا) - مدرس فدراسیون جهانی فوتبال معتقد است تیم ملی ایران برای موفقیت در جام جهانی باید تدارکات خوب داشته باشد و بتواند خط دفاعش را ترمیم کند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات و ضعف‌ها برطرف نشود بعید است تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا، درباره صعود تیم ملی به جام جهانی گفت: «اتفاق خوبی برای تیم ملی افتاد و این صعود زودهنگام می‌تواند نقطه عطف فوتبال ما باشد تا امیدوار باشیم که می‌توانیم از مرحله گروهی جام جهانی هم صعود کنیم. تیم ایران در این دیدار موفق به شکست عراق یکی از تیم‌های ته جدولی شد و نشان هم داد که شرایط تیم ملی به ایده‌آل رسیده است.»

وی ادامه داد: «تیم ملی در این دیدار عراق را تحت فشار گذاشت و توانست بیشتر از یک گل به ثمر برساند. البته مهدی طارمی با مشکلات زیادی در این دیدار شرکت کرد و بازی کردن او به لحاظ علمی کار درستی نبود، در هیچ کجای دنیا یک بازیکن با این شرایط سخت در یک بازی شرکت نمی‌کند. اما ما در فوتبال استانداردها را رعایت نمی‌کنیم و فاصله داریم.»

وی به نقاط قوت تیم ملی اشاره کرد و گفت: «تسلط کامل تیم ملی به نقاط میانی زمین نقطه قوت تیم محسوب می‌شد و بازیکنان به راحتی توانستند به دفاع عراق نفوذ کنند.هافبک‌های هجومی تیم ملی قلی‌زاده، قدوس و جهانبخش به خوبی پشت دفاع عراق قرار می‌گرفتند و طارمی را تغذیه می‌کردند. نورافکن خیلی خوب بازی کرد و صادق محرمی هم بازی‌سازی خوبی داشت. عراق در این دیدار فرصت گلزنی زیادی نداشت و بدون‌برنامه بازی می‌کرد.»

مدرس فیفا افزود: «اما تیم ملی دارای اشتباهاتی هم بود؛ به عنوان مثال در خط دفاعی مرتکب اشتباه می‌شدیم و این موضوع می‌تواند پاشنه آشیل تیم ملی در جام جهانی و در برابر تیم‌های بزرگ باشد. مدافعان ما گاهی انسجام خود را از دست می‌دادند و پراکنده می‌شدند. ما سه بازی دیگر در انتخابی جام جهانی پیش رو داریم و باید این نقاط ضعف را برطرف کنیم البته معتقدم می‌توانیم کره را هم شکست دهیم. اسکووچیچ یک مربی آرام است و این موضوع روی عملکرد بازیکنان تاثیر گذاشته است.»

اقبالی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت کلی تیم آیا در جام جهانی صعود خواهیم کرد یا خیر، عنوان کرد: «صعود از مرحله گروهی در جام جهانی در وهله اول بستگی دارد به اینکه ما با چه تیم‌هایی همگروه می‌شویم. معمولا یکی دو تیم اروپایی با یک تیم افریقایی با ایران همگروه می‌شود و هر دوره هم به خاطر نبود بازی تدارکاتی با تیم‌های مطرح دنیا تجربه کافی نداریم. با توجه به این شرایط من شانس صعود به مرحله جام حذفی جام جهانی را زیاد نمی‌بینم.»

وی تاکید کرد: «تیم ملی در فاز تهاجمی بهتر از گذشته شده‌ اما در بخش دفاعی نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده‌اند. تیم باید در بخش انتقال از حمله به دفاع کار کند و روزنه‌های دفاعی را ببند. در ضد حمله خوب هستیم و مهاجمان خیلی راحت همدیگر را پیدا می‌کنند ولی در بخش دفاع تیمی باید بیشتر کار کنیم و بازیکنان در شش ثانیه به دفاع برگردند. از طرف دیگر تیم نیاز به بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های مطرح و خوب دنیا را دارد تا بتواند کسب تجربه کند و این نقاط ضعف را مرتفع کند.در صورتی که این مسائل در نظر گرفته نشود من شانس صعود را حداقل می‌بینم ولی ما باید نمایش آبرومندانه‌ای داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار