مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا

صعود به جام جهانی اولین گام برای فوتبال ایران است

تهران (پانا) - مدرس فدراسیون جهانی فوتبال معتقد است تیم ملی برای حضور موفق در جام جهانی نیاز به برنامه‌ریزی و برگزاری دیدارهای دوستانه به تیم‌های قدرتمند دارد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
صعود به جام جهانی اولین گام برای فوتبال ایران است

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه بازی با عراق در انتخابی جام جهانی گفت: «تیم ملی دو دیدار مهم پیش‌رو دارد که باید هر دوی آن را جدی بگیرد، ما الان در یک قدمی صعود به جام جهانی هستیم و اگر بتوانیم در بازی مقابل عراق یک امتیاز هم کسب کنیم راهی جام جهانی خواهیم شد، اما الان مانند گذشته نیست که شرایط صعود تیم‌ها به جام جهانی سخت باشد چرا که سهمیه‌های قاره آسیا نسبت به قبل بیشتر شده و صعود یک تیم به گروهی که در آن است بستگی دارد.»

وی عنوان کرد: «این اتفاق برای تیم ملی فوتبال کشورمان هم رخ داد‌. شاگردان اسکووچیچ در گروهی بودند که جدی‌ترین حریف آنها کره جنوبی بود. البته حضور بازیکنان لژیونر در ترکیب تیم کمک خیلی خوبی بود. ما در ترکیب تیم لژیونرهایی داریم که در بالاترین سطح فوتبال جهان و اروپا بازی می‌کنند و با توجه به حضور این بازیکنان شانس این را داشتیم که از گروه خود صعود کنیم و باید هم این اتفاق رخ می‌داد چرا که از دیگران چیزی کم نداریم.»

این مدرس فیفا در پاسخ به این سوال که تیم ملی در بازی‌های باقی مانده باید چه شرایطی داشته باشد، عنوان کرد: «ما از بازی با عراق حتی یک امتیاز هم بگیریم به جام جهانی صعود کردیم اما به نظرم تیم در وهله اول باید به فکر خط دفاعی باشد؛ چرا که این منطقه بسیار مهم است. شاید کنعانی‌زادگان را در اختیار نداشته باشیم بنابراین باید از بازیکن دیگری مثل سیاوش یزدانی استفاده کنیم و در ترکیب تیم ثابت بماند. او بازبکن خوبی است که به بلوغ فکری فوتبال رسیده و می‌تواند این خلا را پر کند. ما در خط حمله وضعیت خیلی خوبی داریم و من بعید می‌دانم تیم دچار مشکل شود؛ با حضور بازیکنانی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد خط حمله تیم فوتبال ایران بسیار قدرتمند است و همه حریفان از آن می‌ترسند اما در خط دفاعی به نظرم باید کمی تمرکز را بالا ببریم.»

وی عنوان کرد: «اسکووچیچ باید به خط میانی و هافبک‌ها هم توجه ویژه‌ای کند. این بخش از زمین هم برای ما خیلی اهمیت دارد و او به عنوان سرمربی تیم باید راهکارهای بسنجد تا این دو خط هم مستحکام باشد و از این نظر دچار نگرانی نشویم.»

اقبالی با بیان اینکه بازی کردن در جام جهانی شرایط خاص خودش را دارد، خاطر نشان کرد: «صعود به جام جهانی اولین قدم است و باید در مراحل بعدی شرایط تیم از هر نظر بهتر شود چرا که بازی کردن در جام جهانی ضوابط خاص خودش را دارد. ما قبل از اینکه در جام جهانی بازی کنیم به بازی‌های دوستانه‌ با تیم‌های قدرتمند دنیا نیاز داریم و هر چقدر به جام جهانی نزدیک‌تر می‌شویم باید حریفان آسان‌تری را انتخاب کنیم و اولویت تیم سلامت بازیکنان باشد که به آنها فشار نیاید و دچار مصدومیت نشوند.‌امیدوارم تیم ملی با شرایط خوب در جام جهانی بازی کند چرا که موفقیت این تیم برای همه ما ارزشمند است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار