رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

ابلاغ الگوهای آموزش حضوری فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس

رشت (پانا) - رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: از اهداف مهم برگزاری کلاس های درس و حضور دانش آموزان ، توجه ویژه به تربیت تمام ساحتی و متوازن دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۵۱۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ الگوهای آموزش حضوری فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، سعید فلیحی با اشاره به ابلاغ الگوهای آموزش حضوری در نیمسال دوم 1401-1400، خاطر نشان کرد: در نیمه دوم سال تحصیلی جاری و با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی در مدارس، استمرار فعالیت های آموزشی و پرورشی در کلیه مدارس روستایی و عشایری با جمعیت دانش آموزی کمتر از 15 نفر در کلاس و کلاس های عملی هنرستان ها همچون نیمسال اول به صورت تمام حضوری است.

وی در ادامه حضور کلیه همکاران اداری، آموزشی و پرورشی در مدارس را طبق برنامه هفتگی الزامی دانست و افزود: کلیه معلمان مکلف هستند آموزش و تدریس را از محیط کلاس و با استفاده از امکانات مدرسه ارائه نمایند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان اذعان داشت: حضور دانش آموزان در مدرسه فقط برای آموزش محض کتاب های درسی نیست و بر اساس سند تحول بنیادین هدف از حضور دانش آموزان در مدرسه تربیت تمام ساحتی و متوازن دانش آموزان است. بنابراین انتخاب الگوهای آموزشی طبق مصوبات شورای مدرسه انجام می شود و با عنایت به مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر شیوه تمام حضوری و ترکیبی، دیگرآموزش غیر حضوری کامل در مدارس موضوعیت ندارد.

فلیحی همچنین گفت: در کلاس های بالای 15 نفر جهت رعایت الزامات بهداشتی، گروه بندی دانش آموزان الزامی و حضور دانش آموزان بر اساس برنامه ریزی شورای مدرسه در روز های تعیین شده ضروری است. چنانچه دانش آموزی در کلاس درس حضور نیافت طبق آیین نامه اجرایی، مدیر مدرسه مکلف است پیگیری و اقدام لازم را برابر مقررات انجام دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران مدارس الزام دارند تمهیدات لازم جهت اجرای کلاس های حضوری را بر اساس دستورالعمل ها از قبیل: سرویس مدارس، تهویه مناسب، حضور و غیاب معلمان و ... فراهم آورند، تأکید کرد: مدیران مدارس می توانند برای حضور دانش آموزان در مدارس از دو الگوی حضور دانش آموزان به صورت یک روز درمیان در دو گروه یا تقسیم ساعات آموزش در طول یک روز بین دو گروه استفاده کنند.


شایان ذکر است طبق مصوبات کارگروه تدوین اطلس آموزشی و پرورشی استان گیلان، نظارت اعضای شورای معاونان نسبت به مدارس تابعه، تشکیل جلسات توجیهی روسا و مدیران آموزش و پرورش با مدیران مدارس، همچنین تشکیل منظم جلسات انجمن اولیاء و مربیان، کمیته سلامت و شورای مدارس از جمله اقدامات نظارتی این کارگروه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار