پایان هفته در سیستان و بلوچستان ناآرام و طوفانی است

زاهدان (پانا) - رییس گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به هشدار سطح زرد این اداره کل از تغییر نوع توده هوا و افزایش گرادیان فشاری و وزش باد شدید، برای برخی از مناطق استان در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پایان هفته در سیستان و بلوچستان ناآرام و طوفانی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی اظهار کرد: وزش باد نسبتا شدید تا شدید از سمت جنوب غرب و افزایش محسوس و موقتی دما از جمله پدیده های غالب این سامانه است.
وی افزود: فعالیت این سامانه از بعداز ظهر روز پنج شنبه 7 بهمن ماه آغاز و تا عصر جمعه 8 بهمن نیز ادامه خواهد داشت.
ملاشاهی مناطق تحت تاثیر این سامانه را در روز پنجشنبه شمال ایرانشهر و دلگان، مناطق غربی شهرستان زاهدان و در روز جمعه زاهدان و مناطق مرکزی استان اعلام کرد.
رییس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در روزهای مذکور شاهد اختلال در عبور و مرور با توجه به کاهش دید افقی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان ها به ویژه کارگاه های ساختمانی، سقوط و خسارت به تابلوهای تبلیغاتی و همچنین احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه ها و سالن های پرورش دام و طیور خواهیم بود.
وی با تاکید بر وزش باد شدید، در خانه ماندن افراد گروه های حساس به ویژه کودکان و سالمندان را ضروری دانست و افزود: هموطنان از بازدید و اطمینان حاصل کردن از استحکام سازه و پوشش گلخانه ها و مراقبت از نهال های جوان با استفاده از قیم غفلت نورزند. همچنین در صورت عبور و مرور، سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار