علی جوادی*

سلام آقای رئیس

اگر در التهاب صعود به جام جهانی بودیم و نگران امتیازهایی که در صعود ما به جام جهانی نقشی حیاتی داشت، این چند خط را نمی‌نوشتم؛ اما حالا که به‌دلیل قرعه آسان، با ناآماده‌ترین امارات، سوریه، عراق و لبنان تاریخ روبه‌رو شده‌ایم راحت‌تر می‌شود نوشت.

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد

حالا همه ما را در جام جهانی می‌بینند؛ البته نه به‌دلیل برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال که به‌دلیل قدرت بازیکنان‌مان. این چند خط را برای دل خودم می‌نویسم چون می‌دانم که شما رسانه‌ها را دنبال نمی‌کنید چرا که اصولاً به شهرت، علاقه‌ای ندارید؛ اما مشخص نیست با وجود این بی‌میلی چرا با عطشی روزافزون به‌دنبال جذب اهالی رسانه هستید.

1- لطفاً بفرمایید در آن فدراسیون دقیقاً چه خبر است؟ چرا اصرار دارید همه افراد مؤثر در رسانه را با یک پست جذاب یارگیری کنید؟ چرا به همه همکارانم وعده سفر و دلار و پول می‌دهید تا همه را اغوا کنید؟ آبروی آنها را در آن افطاری پرحاشیه بردید، کافی نبود؟

2- ماجرای کمک داوران ویدیویی و حاشیه‌های مرتبط با آن چه شد؟ راستی چه شد که آن همه حاشیه به یکباره خاموش شد؟

3- داستان سفرهای پرهزینه شما چه؟ آن دلارها و یوروها که نامه‌اش را برای شما فرستادند؟ و چرا صدای این رسوایی هم خیلی زود خاموش شد؟

4- حسین شمس را که گفته بود پشت پرده انتخابات فدراسیون را رو می‌کند به فدراسیون بردید تا او هم «یار» شود. مانند همه آنها که تا کنار شما قرار گرفتند، شعرشان آرام گرفت!

5- علاقه فراوانی دارید منتقدانتان را با وعده‌ای خاموش کنید. هیچ فکر کرده‌اید یک بار (فقط یک بار) رویه‌تان را تغییر دهید و منطقی‌تر مدیریت کنید؟

6- پیش از شما هم افراد دیگری بودند که چماق فیفا را بالا بردند تا خود روی آن صندلی بمانند، اما رفتند تا شما سکان فدراسیون را در دست بگیرید. تلاش برای ترساندن فوتبالدوستان تا جایی کارساز است.

7- برخلاف شعارهای قبل از انتخابات، بعد از انتخابتان بشدت تک محور عمل می‌کنید. چرا فکر می‌کنید برای ماندن روی آن صندلی، باید از مردم دور شوید؟ در ماجرای انتخاب سرپرست تیم ملی به خواست و اراده مردم بی‌احترامی و بی‌اعتنایی کردید و نتیجه‌اش را دیدید. چرا گمان می‌کنید می‌توانید هر تصمیمی را بدون توجه به نظر مردم بگیرید؟

8- شما می‌توانستید رئیس محبوب و مقبول فوتبالدوستان و مردم ایران باشید؛ اما متأسفانه نخواستید. آن فدراسیون علمی، آینده‌نگر، پولساز و نخبه‌گرا که وعده‌اش را دادید، این بود؟ فدراسیونی که تمام تمرکز و تلاش خود را متوجه بستن صدای منتقدان می‌کند؟ پس چه زمانی برای برنامه‌ریزی روی آینده فوتبال ایران می‌گذارید؟

9- آقای رئیس! محمدحسین کنعانی‌زادگان با کدام مجوز به تیم ملی دعوت شد؟ مگر برای ماجرای آن فایل صوتی، وکیل این بازیکن را به کمیته اخلاق دعوت نکرده بودید؟ ماجرای آن فایل چه بود که کنعانی‌زادگان نتوانست تکذیبش کند؟ آن پرونده در کمیته اخلاق به کجا کشید؟ و چه اتفاقی افتاد که قصه را در سکوت پیش بردید تا او به تیم دعوت شود؟ اگر یک فدراسیون قانونمند داشتیم این بازیکن در این مقطع، هرگز به تیم ملی دعوت نمی‌شد چون دو اشتباه توأم داشت؛ اول: در اوج بحران کرونا می‌خواست غریبه‌ای را به اتوبوس تیم ملی وارد کند و دوم: حرمت تیم ملی را نادیده گرفت.

10- آقای رئیس! شما به خواست قدیمی‌تان یعنی شهرت رسیدید؛ اما هیچ‌گاه فرد محبوبی نخواهید شد چون اختیارتان دست فرد دیگری است. شخصی که دیگر برای مردم ایران ناشناخته نیست و حالا همه می‌دانند هیچ‌گاه جرأت انکارش را ندارید.

*روزنامه‌نگار

منبع: ایران ورزشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار