مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

وابستگی به فضای مجازی موجب تغییرات رفتاری در دانش‌آموزان شده است

قم (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد آموزش غیرحضوری و سبک زندگی جدید وابسته به فضای مجازی، موجب تغییرات رفتاری در دانش آموزان شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۰۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
وابستگی به فضای مجازی موجب تغییرات رفتاری در دانش‌آموزان شده است

«علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در وبینار ویژه مدیران مدارس استان که از محل اتاق جلسات اداره کل آموزش و پرورش قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: هر کدام از مدیران مدارس در حیطه فعالیت خود به مثابه یک وزیر دارای اختیار عمل، شأنیت و مسئولیت هستند و در این خصوص موقعیت مکانی و ابعاد آموزشگاه ملاک نیست.

وی شیوع ویروس کرونا را بزرگ ترین خسارت در سیستم آموزشی جهان دانست و گفت: این سبک زندگی جدید که دانش آموزان و معلمان را به فضای مجازی وابسته کرده به مرور باعث تغییرات رفتاری در دانش آموزان شده است که برای بازگشت به وضع مطلوب گذشته تدابیر ویژه ای اتخاذ شده است.

رحیمی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی کامل آموزشگاه های استان، گفت: معلم محوری یکی از اصول اساسی است که در تمامی مفاد سند تحول بنیادین به عنوان مقوله ای که هیچ گاه نباید مخدوش شود مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین مدیران مدارس با تشکیل جلسات توجیهی و کارشناسی در مدارس خود همکاران، اولیا و دانش آموزان را همراه کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص بازگشایی حضوری مدارس تصریح کرد: در جایی که امکان حضور تمامی دانش آموزان به صورت کامل از نظر پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است، کلاس درس با حضور کلیه دانش آموزان برقرار می شود، اما در کلاس هایی که محدودیت های فیزیکی دانش آموزان وجود دارد و کلاس ها به صورت شیفت بندی شده تشکیل می شود، دانش آموزان در شیفت های مشخص شده می بایست در کلاس درس حاضر شوند و مباحثی که توسط معلم آموزش داده خواهد شد، برای دانش آموزان غایب تکرار نمی شود.

رحیمی گفت: به همان اندازه که افت تحصیلی دانش آموزان مورد توجه مدیران و معلمان است، ضرورت دارد وضعیت تربیتی و پرورشی آنان نیز مورد توجه قرار گیرد و نباید تربیت دانش آموزان که اهمیت آن حتی از وضعیت تحصیلی آنان بیشتر است مورد غفلت واقع شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: فعالیت فیزیکی دانش آموزان که در این مدت رواج فضای مجازی به شدت کاهش یافته مورد توجه جدی خانواده ها و معلمان قرار گیرد تا از پدید آمدن آسیب های حرکتی و بدنی پیشگیری شود.

وی در ابتدای این وبینار، زادروز مبارک حضرت زهرا «سلام الله علیها» را به تمامی مادران علی الخصوص بانوان فرهنگی استان تبریک گفت و از تمامی مدیران، معاونین، مربیان، معلمان و مدیریاران پرتلاش که دو سال تحصیلی کرونایی گذشته را در غربت و مشقت مشغول انجام وظیفه بوده اند، تقدیر کرد.

رحیمی همچنین یاد و خاطره مرحوم حاج محمد حسین امین جعفری مدیرکل اسبق آموزش و پرورش قم را گرامی داشت و از زحمات و تلاش های ارزشمند «شیخ الاسلام« مدیر کل سابق قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار