معاون دادستان یزد:

در ایران قانونی به نام جرایم رسانه‌ای نداریم

اصل ۲۴ قانون اساسی مختص فعالیت مطبوعات است

یزد (پانا) - معاون دادستان یزد در جمع تعدادی از اعضای بسیج رسانه استان یزد، از فقدان قانونی به نام جرایم رسانه‌ای در ایران خبر داد و از فعالان رسانه خواست تا در راستای احقاق حقوق خود، از عدلیه مطالبه‌گر باشند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
در ایران قانونی به نام جرایم رسانه‌ای نداریم

محمد نعیمی نژاد، دادستان یزد با اشاره به اینکه از نظر قانونی و حقوقی نوشتن برتر از بیان است، گفت: بقا، دقت و عمق سه مزیتی است که نوشته به گفتار دارد.

نعیمی نژاد به قانون اساسی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اصل ۲۴ این قانون، مختص فعالیت نشریات و مطبوعات است که بیان می دارد که نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آنکه مخل به مبانی اسلام و یا حقوق عمومی باشد.

معاون دادستان یزد پیرامون رابطه رسانه، حقوق اجتماع و موازین اسلامی تصریح کرد: ما در ایران، قانونی به نام جرایم رسانه‌ای نداریم اما قوانینی داریم که به فعالیت رسانه‌ها مربوط است.

وی از قانون مطبوعات، جرایم سیاسی، جرایم رایانه‌ای، حمایت از حقوق مؤلفان و هنرمندان، حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزار های رایانه‌ای به عنوان قوانین مرتبط با فعالیت رسانه‌ای یاد و تشریح کرد: از آنجا که جنس کار مطبوعاتی از نوع فرهنگ و هنر است، لذا مورد تأکید می‌باشد تا ابتدا هر مسئله رسانه‌ای در همان اداره فرهنگ و ارشاد مرتفع گردد تا به دادگاه کشیده نشود.

نعیمی نژاد ادامه داد: البته حضور هیئت منصفه نیز در دادگاه مطبوعات یک امتیازی است که سبب می‌شود ابتدا جامعه قضاوت کند و در بحث جرایم سیاسی و مطبوعات، واقف به این مسئله هستیم که ممکن است فعالیت با قصد اصلاح صورت گرفته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار