اعلام جزئیات عملیات اخیر علیه ابوظبی و عربستان سعودی توسط سخنگوی نیروهای مسلح یمن

تهران (پانا)‌- سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات اخیر علیه ابوظبی و عربستان سعودی با عنوان « اعصار الیمن ۲» (طوفان یمن ۲) را که با موشک بالستیک و پهپاد انجام شد، اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات عملیات اخیر علیه ابوظبی و عربستان سعودی توسط سخنگوی نیروهای مسلح یمن

به گزارش فارس، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات اخیر در عمق عربستان سعودی و امارات را با عنوان «اعصار الیمن ۲» (طوفان یمن ۲) اعلام کرد.

وی گفت: پایگاه هوایی الظفره و اهداف حساس دیگر در ابوظبی با تعداد زیادی موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف گرفته شد.

وی افزود: تعدادی از پایگاه‌های نظامی در عمق عربستان سعودی در منطقه «شروه» و مناطق دیگر با پهپادهای «صماد ۱» و «قاصف k۲» در هم کوبیده شد.

یحیی سریح ادامه داد: مراکز حساس و حیاتی در «جازان» و «عسیر» در جنوب سعودی با تعداد زیادی موشک‌های بالستیک هدف گرفته شد و اهداف این عملیات که با دقت بالا انجام شده، محقق شد.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن بر آمادگی کامل خود برای افزایش عملیات در مرحله آینده تاکید می‌کند.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن بار دیگر به شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران در کشور امارات توصیه می‌کند آن را ترک کنند زیرا دیگر ناامن شده است.

سریع تأکید کرد: تا زمانی که تجاوز امارات به یمن و محاصره یمن ادامه داشته باشد این کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

در همین رابطه، ائتلاف سعودی با صدور بیانیه‌ای مدعی شد، پدافند هوایی سعودی با دو موشک بالستیک شلیک شده به سمت «ظهران» (جنوب) مقابله کرده و ترکش‌های آن به منطقه صنعتی در ظهران اصابت کرده است.

ائتلاف افزود: گزارش اولیه از خسارات مادی به برخی کارگاه‌ها و خودروهای غیرنظامی حکایت دارد.

خبرگزاری رسمی امارات «وام» هم به نقل از وزارت دفاع این کشور مدعی شد، با دو موشک بالستیک که یمنی‌ها به سمت امارات شلیک کرده‌اند، مقابله شده است.

وزارت دفاع امارات در ادامه ادعا کرد، این موشک منجر به خسارتی نشده و بقایای موشک در مناطقی در اطراف ابوظبی سقوط کرده است.

این دومین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی طی یک هفته اخیر است؛ عملیات‌هایی که پس از هشدارهای مکرر صنعاء به امارات مبنی بر لزوم توقف تعرض به یمن انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار