کریمیان در همایش بانوی خردمند:

در بیانیه گام دوم به طور ویژه به جایگاه زن پرداخته شده است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه روشنی دانست که در آن به طور ویژه به جایگاه زن پرداخته شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
در بیانیه گام دوم  به طور ویژه به جایگاه زن پرداخته شده است

همایش«بانوی خردمند»به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر، با حضور مسئولین آموزش و پرورش برگزار شد.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن ادای احترام به شهدا و امام راحل (ره) و تبریک میلاد با سعادت دخت نبی پیامبر اسلام(ص) گفت: در اسلام به جایگاه و مقام زن توجه ویژه شده و هیچ دین و قانونی به اندازه اسلام این اعتبار را به زن نداده است و گواه آن آیات قرآن و رفتار پیامبر(ص) است.

وی جایگاه زن در اسلام را بالا و ویژه و منحصر به فرد عنوان و تصریح کرد: امروز افتخار می کنیم که زنان جامعه به تأسی از حضرت زهرا(س) با از خودگذشتگی و مجاهدت در جامعه حضور موثر دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت؛ سیره عملی حضرت زهرا(س) را در راستای تربیت مکتب پیامبر(ص) و متناسب با شرایط جامعه دانست که انحطاط جامعه را تشخیص داده و شجاعانه وارد عرصه شده و در دفاع از ولایت، دژ استواری بنا کرده که تا امروز از ولایت و امامت دفاع می کند و این به دلیل حضور هوشمندانه و دقیق ایشان رخ داده که بسیار مبارک است.

کریمیان با اشاره به نقش زنان در جامعه خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی این فضا برای بانوان دوباره فراهم شد و زنان در اجتماع حضور پیدا کردند و از نظر مادی و معنوی، باعث ارتقا جامعه شدند.

وی بیانه گام دوم انقلاب را نقشه راه روشن دانست که وظایف در آن مشخص شده و تاکید کرد: در بیانیه گام دوم در آستانه تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم که در آن یک افق روشن ترسیم شده و در آن به طور ویژه به جایگاه زن پرداخته شده است. بنابراین زنان وظیفه دارند با رسالت شناسی و شناخت مسئولیت و حقوق فردی؛ خانوادگی و اجتماعی خود مرتبه و جایگاه ویژه تری بیابند.

کریمیان نقش زنان در بیانیه گام دوم انقلاب را پیش برنده و تمدن ساز خواند و گفت: زن باید حرکت کند و با این حرکت جامعه را نیز به سوی اهداف بلند اسلامی پیش برد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به جهاد تبیین؛ پرداختن به این مهم را وظیفه همه اقشار دانست و یادآور شد: هر حرکت و تلاشی در جهت مقابله با دشمنان جهاد است و باید برای تحکیم بنیان خانواده در مقابله با اهداف پلید دشمن در این زمینه تلاش کرد.

کریمیان در پایان ابراز امیدواری کرد با حرکت در مسیر اهداف اسلامی با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب، به آینده ای روشن تر دست یابیم.

این مراسم با حضور خزعلی مشاور امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری؛ نوری وزیر آموزش و پرورش؛ الماسی سرپرست دفتر وزارتی, بابایی سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ عطاران مشاور وزیر؛ پناهی روا مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش؛ کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و بانوان فرهنگی برگزیده کشوری در محل سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار