گلاره ناظمی:

شاید خداحافظی‌ام با اولین قضاوت برای مردان ایرانی همراه شود

تهران (پانا) - بدون شک در روزی که به نام بانوان نامگذاری شده (ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها) به یاد زنان موفق جامعه می‌افتی که در لابه‌لای تمام بی‌مهری توانستند آنقدر بدرخشند که هیچ‌کس نتواند توانایی بی حد و حصر آنها را کتمان کند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
شاید خداحافظی‌ام با اولین قضاوت برای مردان ایرانی همراه شود

به گزارش ایران ورزشی، در جامعه فوتبال و در میان داوران این افتخار نصیب گلاره ناظمی شده که توانست در جام جهانی فوتسال مردان به افتخار بزرگی برسد و باعث سرافرازی زنان ایرانی شود. حالا گلاره به یکی از سلبریتی‌های جامعه تبدیل شده که هرگاه نام یک زن موفق به زبان می‌آید، نمی‌توانی از افتخارات او چشم‌پوشی کنی.

در روزی که به نام زنان نامگذاری شده با یکی از بانوان موفق جامعه صحبت می‌کنیم که افتخارات خود را جهانی کرده است، بد نیست در ابتدا مختصری در خصوص بیوگرافی خود صحبت کنید؟

من از 16 سالگی فوتبال بازی می‌کردم، اما از سال 80 در کلاس‌های داوری شرکت کردم و حالا 20 سال است که داوری می‌کنم. البته اگر شرایط مثل الان بود شاید قرار نبود که من برای رسیدن به اهدافم در داوری 20 سال وقت بگذارم و طی 10 سال می‌توانستم به خواسته‌ام برسم. اما در آن روزها شرایط اینطور نبود.

شما فوتبال بازی می‌کردید، چه شد یکدفعه مسیر زندگی ورزشی خود را تغییر دادید و داور شدید؟

برادرم کوپال نقش زیادی داشت و او من را تشویق به حضور در کلاس داوری کرد. ای کاش هر کسی بتواند اینطور استعدادهای خود را کشف کند و در مسیر موفقیت بیفتد.

طی این سال‌ها با سختی‌هایی که کشیدید پیشمان نشدید؟

هرگز. اگر پیشمان شده بودم که در عرض 20 سال اینقدر سختی را برای رسیدن به موفقیت تحمل نمی‌کردم.

چه شد که داوران فوتسال مردان شدید و اینطور که شنیده می‌شود داوران مرد هم به این موفقیت‌های شما حسادت می‌کنند!

به هر حال در این مسیر چه هم جنس خودمان و چه غیر هم جنس‌مان اینطور حسادت می‌کنند ولی من همیشه مثبت‌اندیش هستم و نمی‌خواهم به هیچ چیز بدبین باشم. اتفاقاً چندی پیش از من سؤال شد اگر دختر داشتی اجازه می‌دادی داور شود؟ اما من واقعاً نمی‌دانم در این خصوص چه جوابی بدهم . اما اگر ببینم خیلی استعداد دارد و به موفقیت بزرگی می‌رسد شاید با این مسأله مشکلی نداشته باشم.

شما ازدواج کردید؟

خیر. به هر حال حرفه ما طوری است که خیلی مشغله داریم و شاید همین مسأله باعث شده که نتوانم ازدواج کنم.

چه شد شما به عنوان یک خانم برای قضاوت بازی فوتسال آقایان از طرف فیفا انتخاب شدید؟

حضور در بازی‌های المپیک این بستر را فراهم کرد. البته در اروپا این اتفاق افتاده اما شاید در ایران و کشورهای آسیایی این مسأله جای تعجب داشته باشد. در همان المپیک گفتند خودتان را برای جام جهانی آماده نگه دارید.

شما اخیراً در بین 16 داور برتر دنیا قرار گرفتید اما در نهایت هفتم شدید، دلیلش چه بود؟

فیفا شرایطی را فراهم کرده بود که مردم و کارشناسان می‌توانستند در نظرسنجی حضور پیدا کنند اما فکر می‌کنم مردم ما در جریان این مسأله نبودند و در انتخابات شرکت نکردند.

اگر شرکت می‌کردند پس مقامی به مراتب بالاتر می‌گرفتید؟

به احتمال زیاد همینطور بود. اما به هر حال اطلاع‌رسانی نشده بود و مردم خوب ما شرکت نکردند.

فکر می‌کنید شرایطی در کشور خودمان ایجاد شود که بتوانید در فوتسال مردان (در لیگ برتر ایران) قضاوت کنید؟

اگر بسترش فراهم شود بله. اگر شرایطی ایجاد شود که از نظر فرهنگی آمادگی پیدا کنند، چنین اتفاقی می‌افتد و ما قطعاً در کشور خودمان هم می‌توانیم برای آقایان قضاوت کنیم.

این بستر چه زمانی فراهم می‌شود؟

فکر کنم تا هفت سال دیگر.

همان زمانی که شما باید از داوری خداحافظی کنید!

شاید خداحافظی من مصادف شود با اولین قضاوت برای آقایان در لیگ کشورمان. فکر کنم تا چند سال آینده این شرایط فراهم شود.

آخرین جمله‌ای که می‌خواهید در این روز خاص به زبان بیاورید؟

روز زن را تبریک می‌گویم به تمام زنان و مادران کشورم و البته مادر خودم که آسمانی شد. موفقیت خود را مدیون ایشان می‌دانم. شاید به جای ما باید مادران‌مان روی سکوها بروند چون آنها ما را قدرتمند ساخته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار