در نشست امروز کمیسیون آموزش مجلس صورت گرفت؛

رفع برخی ابهامات و ایرادات شورای نگهبان در خصوص نظام رتبه‌بندی معلمان

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از رفع برخی ایرادات شورای نگهبان در نشست امروز کمیسیون آموزش با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت بخشی از ایرادات شورای نگهبان که نیاز به بحث کارشناسی بیشتر داشت به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد که این کمیته در جلسه سایر ایردات را تعیین تکلیف می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
رفع برخی ابهامات و ایرادات شورای نگهبان در خصوص نظام رتبه‌بندی معلمان

به گزارش خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان در تشریح نشست امروز (یکشنبه 3 بهمن) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، تصریح کرد: در نشست امروز که با حضور نمایندگان رسمی شورای نگهبان، سازمان امور استخدامی و اداری کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌‎های مجلس برگزار شد، رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان در خصوص لایحه نظام رتبه بندی معلمان در دستور کار قرار داشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجلس، قرار است نامه‌ای از جانب دولت ارائه شود و بار مالی مربوط به سال 1400 ناشی از اجرای لایحه رتبه بندی معلمان پذیرفته شود.

وی تصریح کرد: به همین جهت در نشست امروز، کمیسیون به بندها و ایرادات مربوط به بار مالی ورود نکرد و سایر ایرادات برطرف شد و فقط بررسی 2 مورد به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد.

منادی تأکید کرد: جلسه کمیته آموزش و پرورش نیز فردا برای رفع این ایرادات و ابهامات با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه بار مالی ناشی از اجرای رتبه بندی در سالیان آینده در قوانین بودجه دیده می‌‍‌‌شود، پیگیر ارسال هرچه سریع‌‎تر نامه از جانب دولت برای تقبل بار مالی ناشی از اجرای لایحه در سال 1400 خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار