نماینده رامیان در مجلس درخواست کرد؛

وزارت خارجه درباره توافق وین و قرارداد با روسیه و چین توضیح داد

تهران (پانا) - نماینده مردم رامیان در مجلس با انتقاد از عدم اطلاعات به نمایندگان درخصوص توافقات با کشورهای چین و روسیه گفت از هیات رئیسه درخواست دارم جلسه غیرعلنی با حضور وزیر امور خارجه برگزار کند تا وی توضیحاتی درخصوص موارد مطرح شده به نمایندگان ارائه دهد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
وزارت خارجه درباره توافق وین و قرارداد با روسیه و چین توضیح داد

غلامعلی کوهساری در نشست علنی امروز (یکشنبه 3 بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: هیات رئیسه مجلس می‌تواند براساس آیین‌نامه داخلی مجلس تمام یا بخشی از یک جلسه مجلس را برای رسیدگی به امور مهم و اساسی کشور اختصاص دهد. از جمله موضوعات مهمی که امروز در سطح جامعه مطرح است، بحث حذف ارز ترجیحی بوده که دولت در لایحه بودجه برای سال 1401 مطرح کرده و همچنین موضوع دیگر بحث قرارداد میان ایران - چین و ایران - روسیه است، لذا خواهشمندم جلسه ای را به این موضوعات بسیار مهم اختصاص دهید.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس یازدهم با بیان اینکه بحث حذف ارز ترجیحی موضوع بسیار مهمی بوده که ممکن است مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کند، اضافه کرد: توضیحات دولت در این خصوص برای نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1401 قانع کننده نبوده، بنده این مطلب را عرض می‌کنم تا در تاریخ ثبت شود که بنده یکی از نمایندگان مخالف حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه 1401 به این شکل هستم. اینکه دولت به یک مرتبه تصمیم بگیرد ارز ترجیحی را حذف کند و مردم را با مشکل مواجه کند، این ارز باید به صورت تدریجی حذف شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که لازم است مجلس جلسه‌ای را به آن اختصاص دهد، بحث قرارداد میان ایران-چین و ایران- روسیه است که بنده به عنوان نماینده مجلس از محتوای این قراردادها هیچ اطلاعی ندارم، همچنین از محتوای توافقات وین نیز بی‌اطلاع هستم، لذا درخواست می‌کنم از وزیر امور خارجه دعوت شود تا در جلسه غیرعلنی توضیحات کاملی را درخصوص مطالب فوق ارائه کند تا نمایندگان نیز بتوانند پاسخگوی سوالات مردم در این رابطه باشند.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده با بیان اینکه متاسفانه در دستور صحبت نکرده و مطالب شما خارج از موضوع است، گفت: طبق تبصره 1 ماده 107 آیین نامه داخلی مجلس هیات رئیسه تصمیم گرفته روزهای سه شنبه را به کار نظارتی اختصاص دهد و از وزرا برای حضور در جلسه علنی و غیرعلنی دعوت کند، لذا موضوعاتی که مطرح کرده اید، در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار