رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران مطرح کرد؛

تا چه زمانی تهران ظرفیت ورود خودرو جدید دارد؟

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران خطاب به رئیس پلیس راهور تهران گفت که تهران چقدر ظرفیت اضافه شدن خودروی جدید دارد که اجازه داده می‌شود روزانه تعداد زیادی خودرو پلاک شود.

کد مطلب: ۱۲۵۰۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تا چه زمانی تهران ظرفیت ورود خودرو جدید دارد؟

مهدی اقراریان در جریان جلسه چهل و دوم شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: خدا را شاکریم که در ادبیات مسئولان جمهوری اسلامی کلید واژه کیفیت زندگی پررنگ تر می شود و کلیدواژه کیفیت زندگی در جنوب تهران هم دیده می شود. یک سوال ساده دارم که سوال بسیاری از مردم است. شما اشاره کردید که سالانه ۱۸ درصد خودرو به تهران اضافه می شود. در همین صحن اشاره کردم که خیلی اوقات منافع عمومی را به خاطر منافع خصوصی از دست می دهیم. مصداق آن دو خودروساز گردن کلفت کشور هستند که هر کاری دلشان می خواهد می کنند و مافیای خودرو در کشور وجود دارد و ما شاهد حادثه بهبهان هستیم که ایربگ ماشین‌ها باز نمی شود.

اقراریان گفت: دیشب برای طی کردن مسافتی بیش از یک ساعت و نیم در ترافیک بودیم و از ادامه سفر منصرف شدم. یعنی تهران با وضعیت اسفناکی مواجه است. سوال مردم این است که تهران چقدر ظرفیت اضافه شدن خودروی جدید دارد که اجازه می دهیم در تهران روزانه تعداد زیادی خودرو پلاک شود. این را به پدیده جدیدی اضافه کنید که خودروهای پلاک تهران نیستند و در قالب تاکسی اینترنتی در تهران کار می کنند و شب ها در ماشین ها استراحت می کنند.

وی افزود: برنامه مشخص برای شماره گذاری خودرو در تهران چیست؟ حدود ۹ میلیون موتورسیکلت و خودرو در تهران است و این روند می خواهد به کجا برسد؟

اقراریان با بیان اینکه راهنمایی و رانندگی به مدیرعامل یکی از خودروسازها مجوز تردد خط ویژه داده است، گفت: من نماینده مردم حق ندارم از خط ویژه تردد کنم و هیچ یک از نمایندگان نیز مجوز تردد ندارند اما چه می شود در یک کشور به مدیرعامل یک خودروسازی مجوز تردد ویژه می‌دهند؟ این یعنی اشکالی وجود دارد و کسانی چشم های خود را روی خودروساز می بندند چرا که می خواهند از این خودروساز ماشین بگیرند.

عضو شورای شهر تهران گفت: خواهش می کنم اینها را در کنار هم ببینیم و با مردم صادق باشیم چرا که حل مشکلات آنها در مسیر صداقت است. در شورا آمادگی داریم به شما کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار