رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران انتقاد کرد؛

وضعیت نگران کننده موتورسیکلت‌ها در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى شهر تهران از وضعیت نگران کننده موتورسیکلت‌ها در محدوده مرکزی شهر و حمل بارهای سنگین به وسیله موتورسیکلت‌ها انتقاد کرد و نسبت به تردد شبانه کامیون‌ها و سرعت غیر مجاز آنها در بزرگراه‌های پایتخت هم‌ هشدار داد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت نگران کننده موتورسیکلت‌ها در پایتخت

سید جعفر تشکرى هاشمى صبح امروز در چهل و دومین جلسه شوراى اسلامى شهر تهران پس از استماع گزارش سردار حمیدى، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن انتقاد از وضعیت موتورسیکلت‌ها در شهر تهران گفت: سال‌هاست که درخصوص ساماندهى موتورسیکلت‌ها بهبودى حاصل نشده و متاسفانه هیچ گاه شاهد توقف رشد بى انضباطى ترافیکى موتورسیکلت‌ها نبوده ایم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران با بیان اینکه بیش از ٣٠ درصد حوادث رانندگى متعلق به موتورسیکلت هاست و ٥٠ درصد کشته شدگان حوادث رانندگى، راکبان موتورسیکلت هستند، اظهار کرد: بدترین ناهنجارى هاى رفتارى و ترافیکى، اعم از حرکت خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز، حمل بارهای غیر مجاز و انواع بزهکاری و سرقت را از سوی موتورسیکلت‌ها شاهد هستیم که پذیرای نظم و قانون نیستند.

وی در ادامه از وضعیت نگران کننده موتورسیکلت ها در محدوده مرکزی شهر و حمل بارهای سنگین به وسیله موتورسیکلت‌ها انتقاد کرد و نسبت به تردد شبانه کامیون‌ها و سرعت غیر مجاز آنها در بزرگراه‌های پایتخت هم‌ هشدار داد.

تشکری هاشمی گفت: سرعت غیرمجاز با رانندگان غیرمجاز و رفتارهای پر خطر کامیونها در ساعات پایانی شب امنیت شهروندان را به خطر انداخته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به افزایش تردد خودروها و موتورسیکلت های فرسوده اشاره و یادآور شد: در د‌وره‌ای قرار بود از دوربین‌های پردازش تصویری برای کنترل معاینه فنی استفاده شود و خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه شوند اما اکنون شاهد تردد خودروهای سال‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی و حتی حمل بار از سوی این خودروها در سطح شهر هستیم که خواهشمندم در این خصوص نیز رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

تشکری هاشمی در ادامه به وضعیت نامناسب تخلیه بار و بارگیری در طول روز و به تبع آن افزایش تراکم ترافیک در معابر شهری و هجوم خودروهای غیر بومی به پایتخت جهت مسافربری و حتی تهدید تاکسی ها اشاره کرد و خواستار ساماندهی آنها شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی به راهنمایی و رانندگی پیشنهاد کرد: بسیاری از افسران راهنمایی و رانندگی برای رسیدگی به تخلفات ساکن مانند پارک حاشیه ای مستقر هستند، برابر تبصره ۳ بند ۲ قانون راهنمایی و رانندگی، این اجازه داده شده از نیر‌وهای داوطلب مردمی جهت رسیدگی به تخلفات ساکن مانند پارک حاشیه ای استفاده شود که در دوره ای نیز این آمادگی از سوی شهرداری تهران اعلام شد که از پارکبان ها برای این‌ منظور استفاده شود تا افسران ما جهت رسیدگی به تخلفات حادثه ساز متمرکز شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار