کلاس‌ها به تهویه‌های برقی مجهز می‌شوند

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از مجهز شدن کلاس‌های درسی مراکز شهری به تهویه‌های برقی خبر داد و گفت با اجرای این طرح مشکل باز ماندن پنجره‌های کلاس در هوای سرد نیز برطرف می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۰۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌ها به تهویه‌های برقی مجهز می‌شوند

به گزارش صدا و سیما، صادق ستاری فرد گفت: برای اجرای این طرح ۱۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است تا تهویه هوا در کلاس‌های حضوری بهتر انجام شود.

وی با اشاره به این که تغییری در شیوه نامه‌های بهداشتی مدارس انجام نشده است افزود: برای ادامه داشتن کلاس‌های حضوری رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس الزامی است و استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری‌ها و تهویه هوا سه شرط اصلی برای تشکیل کلاس‌های حضوری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: تاکنون ۹۲ و نیم درصد از دانش آموزان دُز اول واکسن کرونا و ۷۵ درصد از دانش آموزان دوز دوم واکسن را تزریق کرده اند و ما تکمیل دو مرحله اول و دوم واکسیناسیون و اجرای دز سوم واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان را نیز در برنامه داریم.

ستاری فرد از راه اندازی سامانه نظام جامع رصد مراقبت از کرونا خبر داد و افزود: این سامانه بین مدارس و آزمایشگاه‌های سراسر کشور ارتباط برقرار کرده است تا در صورت آزمایش مثبت کرونای هر دانش آموز مدیر مدرسه آن را بررسی و از ورود دانش آموز به مدرسه جلوگیری کند.

وی گفت: مدیران مدارس همچنین با این سامانه می‌توانند دانش آموزان مشکوک به ابتلا و یا آن‌هایی که واکسن را دریافت نکردند شناسایی کنند و از تزریق واکسن آن‌ها مطلع شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش افزود: طبق شیوه نامه‌ای که به مدارس ابلاغ شده است مدیران مدارس تا به امروز منعی برای ورود دانش آموزان واکسن نزده به مدرسه ندارند، ولی درصورتی که هر دانش آموز علائم ابتلا را پیدا کرد و یا مبتلا شد امکان حضور در مدرسه را ندارد.

ستاری فرد افزود: کلاس‌های حضوری در مدارس شهر‌های کم جمعیت و روستایی به صورت پنج روز در هفته خواهد بود، ولی در شهر‌های پرجمعیت و مدارس با دانش آموزان زیاد می‌توانند به صورت دو یا سه روز در هفته دایر باشد.

وی همچنین از برقراری زنگ ورزش مدارس خبر داد و افزود: به مدارس اعلام کرده ایم که برای دانش آموزان روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه فعالیت‌های ورزشی در نظر بگیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای فعالیت‌های ورزشی در مدارس با کمک به سلامتی دانش آموزان، آن‌ها را به حضور در مدرسه و شرکت در کلاس‌های حضوری تشویق خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار