فدراسیون ورزش دانش‌آموزی جایگاه خود را در حکمرانی ورزش کشور به‌خوبی معرفی کرده است

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت فدراسیون ورزش دانش‌آموزی تنها فدراسیونی است که چند رشته را در ساحت‌های مختلف روستایی، شهری، در بخش دختر و پسر دنبال می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۴۷۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
فدراسیون ورزش دانش‌آموزی جایگاه خود را در حکمرانی ورزش کشور به‌خوبی معرفی کرده است

به گزارش روابط عمومی واطلاع رسانی فدراسیون ورزش دانش آموزی، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی وسلامت در دیدار با مدیران و کارشناسان ارشد فدراسیون دانش آموزی که در ساختمان شماره ۲ وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت های فدراسیون ورزش دانش آموزی بسیار حائز اهمیت است گفت: فعالیت های این فدراسیون ورزش کشور را ریل گذاری می کند و که البته این مهم قابل توجه است که می توان مسیر ورزش کشورررا به سمت ورزش ملی و ورزش های پرطرفدار هدایت کند.

وی با اشاره به جایگاه والای فدراسیون ورزش دانش آموزی افزود: فدراسیون ورزش دانش آموزی تنها فدراسیونی است که چند رشته را در ساحت های مختلف روستایی، شهری، در بخش دختر و پسر دنبال می کند. چابکی این فدراسیون با فعالیت جهادی می تواند مدیریت شود.

ستاری فرد ادامه داد: با فعالیت اداری صرف دچار روزمرگی می شویم، معتقدم فدراسیون جای خود را در حکمرانی ورزش کشور به خوبی تعریف کرده و باید از زحمات بابویی و همکاران پرتلاشمان در فدراسیون که اقدامات جهادی را با کار تخصصی و اجرائی تلفیق کردند تشکر کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: فدراسیون ورزش دانش آموزی مجری المپیاد و جشنواره های ورزشی داخلی و خارجی در سطوح مختلف است، اساسا فعالیت های ورزشی فدراسیون دو دسته سلامت محور و رقابت محور هستند در حوزه فدراسیون رویکرد تربیت محوری فعالیت ها نیز تعریف می شود.

ستاری فرد اظهار کرد: رویکرد اصلی فعالیت ها باید تربیت محور باشد نگاه ما به ورزش دانش آموزی رقابت محوری نیست هدف اصلی ما نگاه تربیتی است لذا موضوع مهمی در سند تحول تحت عنوان هدایت تحصیلی داریم برای تعریف این امر در فدراسیون، هدایت ورزشی موضوعیت پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه هدایت ورزشی باید در فدراسیون مورد تاکید باشد افزود: بخشی از آن مدیریت استعداد است که در سند تحول دولت که به زودی ابلاغ می شود مورد تاکید خواهد بود؛ ما در این سند محوریت استعدادهای ورزشی را در آموزش و پرورش پیش بینی کردیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر شناسایی، جذب و نگهداشت گفت: رویکرد تربیتی دانش آموز مهم است فلذا باید هویت ملی را در درون ورزشکار از سنین پایه برنامه ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: حق رشد ورزشکار باید پیگیری شود این امر موضوعی است که می تواند فدراسیون را پیشگام و به عنوان محور ورزش کشور تثبیت کند انشاالله این موضوع ابلاغ می شود.

ستاری فرد با اشاره به هیات های ورزشی گفت: معتقدیم هیات های ورزشی ظرفیت خوبی هستند که 14 هزار هیات اند. این هیات ها باید با گروه های جهادی مرتبط شوند سند تحول در فدراسیون باید بومی سازی و برنامه ها مبتنی بر سند طراحی شود. این سند در 4 بعد قابل تعریف بحث است؛ نیروی انسانی، بومی سازی محتوا، زیرساخت و فضا، تحول در ساختار مدیریتی و مالی از جمله این موارد هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد:استفاده از فناوری های نوین و فعالیت های رسانه ای به صورت جدی پیگیری تا گفتمان سازی و آگاهی بخشی از طریق رسانه ایجاد شود.

در این دیدار صمیمی حسین بابویی سرپرست فدراسیون، سعید فرنیا مشاور عالی، شهامت عباسی نائب رئیس، حسین محمدی سرپرست دبیری فدراسیون، بای سلامی مدیر تیم های ملی، زاهد محمدی کارشناس مسابقات، فلاح زیارانی کارشناس طرح و برنامه، مهدی جاویدی مدیر روابط عمومی معاونت، رضا رادمنش مشاور و رئیس دفتر، محمد علی یزدی مدیر روابط عمومی واطلاع رسانی فدراسیون ورزش دانش آموزی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار