همزمان با شب ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر؛

گشوده شدن در مساجد به روی کارتن‌خواب‌ها در بهبهان

بهبهان (پانا) - با آغاز فصل سرما و شدت یافتن برودت هوا در مساجد شهرستان بهبهان بر روی افراد کارتن خواب و مسافرین گرفتار در سرما با توزیع غذای گرم، لباس گرم، لحاف، ماسک و محلول ضد عفونی کننده و مکانی جهت استراحت، گشوده شد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
گشوده شدن در مساجد به روی کارتن‌خواب‌ها در بهبهان

با شدت یافتن سرمای هوا و لزوم ساماندهی افراد بی خانمانی که در حاشیه شهر و پارک ها محل گرم و ایمنی برای در امان ماندن از سرمای هوا ندارند چند شبی است که به همت فعالین اجتماعی با همراهی مسئولین و کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان بهبهان سازماندهی و خدمات رسانی به این افراد آغاز شده است.

از آغاز غروب خورشید تا پاسی از شب فعالین اجتماعی، و کارگروه پیگشیری از آسیب های اجتماعی با همراهی کادر پزشکی با سرکشی به گوشه و کنار شهر در تلاشند که اندکی از رنج افراد بی خانمان و کارتن خواب را بکاهند و با انجام تست های مختلف پزشکی از جمله ایدز و کرونا در راستای ساماندهی آنها در مکان های ایمن، شبی آرام و گرم را برای آنها فراهم کنند.

کارتن خواب های که در دام اعتیاد اسیر هستند بعد از انجام تست های پزشکی در محل در صورت رضایت به کمپ های ترک اعتیاد منتقل می شوند. اتفاق خوبی که امسال در شهرستان شاهد آن هستیم که سابقه آن به صدر اسلام بر می گردد، گشوده شدن در خانه های خدا بر روی افراد کارتن خواب و مسافرانی است که از شدت سرمای هوا به حال اضطرار رسیده اند. از صدر اسلام مسافران و مردم بی پناه به مساجد روی می آوردند و مساجد مکانی برای بی پناهان بود.

چندین مسجد در شهرستان با فراهم آوردن امکاناتی همچون غذای گرم، محل خواب، حمام و لباس گرم بعد از تایید افراد توسط کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان وظیفه ساماندهی این افراد را بر عهده گرفته اند.

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر، مساجد، هزینه ترک اعتیاد چند مادر کارتن خواب را تقبل و آنها را به مراکز مربوطه هدایت کردند و چندین خیر تعداد زیادی لباس و غذای گرم میان افراد کارتن خواب توزیع کردند.

جهت انتقال افراد بی خانمان و یا نگهداری از افرادی که حاضر به حضور در گرم خانه ها و مساجد نیستند اتوبوس مهربانی در شهرستان راه اندازی شده است که با امکانات رفاهی میزبان کارتن خواب ها و افراد بی خانمان است.

امیدواریم با همت همگان و در سراسر کشور شاهد اینگونه حرکات انسان دوستانه باشیم تا هیچ بی پناهی به حال اضطرار و در ماندگی نیفتد.

مهدی افرا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار