اعلام روند آموزش حضوری در مدارس استثنایی
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور روند آموزشهای حضوری در مدارس استثنایی را تشریح و تاکید کرد که معلمان و کادر مدرسه باید به شکل تمام وقت در مدرسه حضور داشته باشند.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا طریفی حسینی در این باره اظهار کرد: از آذر ماه که ستاد ملی کرونا مجوز مبنی بر بازگشایی تدریجی مدارس صادر کرده بود، مدارس ما تقریبا آموزشهای حضوری خود را آغاز کرده بودند.
وی افزود: مدارس ما بنا به اقتضائاتی که دارند از جمله جمعیت مدرسه یا تعداد دانش آموزانی که در هر کلاس حاضر میشوند شرایط متفاوتی نسبت به مدارس عادی دارند. میانگین دانشآموزان در مدارس ما ۵۰ نفر و در هرکلاس درس شش نفر است.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی با بیان اینکه از مدارس خواستهایم شرایط به نحوی فراهم شود که دانشآموزان در برخی گروههای هدف اگر شرایط آموزش حضوری را ندارد آموزش مجازی داشته باشند گفت: به عنوان مثال اگر امکان برگزاری کلاس درس پنج تا شش نفره در گروههای چندمعلولیتی یا ناتوان مثل طیف اوتیسم فراهم نباشد، کلاسها را دو و سه نفره کرده و امکان حضور را فراهم کنند.
حسینی افزود: اکثر همکاران ما در این دو سه ماه، حضور تمام وقت در مدرسه داشتهاند. مطابق بخشنامههایی که از وزارتخانه ابلاغ شده، همکاران ما باید به شکل تمام وقت در مدرسه حضور داشته باشند و اگر بنا به دلایلی امکان حضور دانشآموزان با نیازهای ویژه وجود نداشته باشد و نتوان کلاس درس با ظرفیت کامل برگزار کرد، اینکه دانشآموزان تفکیک و گروهبندی شوند، به مدرسه واگذار شده است.
وی تاکید کرد که اقتضائات هرمدرسه متفاوت از مدارس دیگر است، اما سیاست کلی این است که همکاران در مدرسه حضور داشته باشند و اگر هم قرار باشد بنا به شرایط ، آموزشی به صورت مجازی ارائه شود، از همان کلاس درس، آموزش مجازی به گروههایی که نمیتوانند در مدرسه حاضر شوند ارائه شود تا شرایط برای استقرار کامل دانشآموزان در مدرسه فراهم شود.
ارسال دیدگاه