استان فارس دارای گستردهترین آموزش و پرورش در کشور است
شیراز(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار با مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، درخواست کرد که اجرای رتبهبندی معلمان از سوی مجمع نمایندگان فارس روند سرعتی داشته باشد.
محمد خلیل عسکری افزود: اجرای نظام رتبهبندی در اولویت برنامههای وزارت آموزش و پرورش است و میخواهیم با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی اجرای این رتبهبندی را سرعت ببخشیم.
وی ادامه داد: برای سال آینده با کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مواجه هستیم که باید این کمبود را از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمونهای استخدامی جبران کنیم.
عسکری اظهار کرد: تشکیل انجمن علمی معلمان امری ضروری و مهم برای اجرای سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش است تا معلمان بتوانند در تصمیمگیریهای نقش و مشارکت قانونی داشته باشند.
مدیرکل آموزش آموزش پرورش فارس با اشاره به مشکلاتی که در رابطه با نحوه پذیرش دانشآموزان و اختصاص سهمیه ها در کنکور سراسری وجود دارد بیان کرد: باید در مجلس و در کمیسیون آموزش و تحقیقات و سازمان سنجش به فکر حل این مساله نیز باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نیروهای خدماتی مشکلات زیادی دارند که نمایندگان مجلس باید از طریق سازمان امور استخدامی و اداری پیگیر مشکلات این عزیزان باشند.
عسکری افزود: در بحث بازگشایی با تبعیت از دستورات ستاد ملی کرونا و با در نظر گرفتن کامل سلامت دانشآموزان و با اختیاری کردن حضور آنها در مدارس به فکر برگزاری آموزشها بهصورت حضوری هستیم.
وی ادامه داد: افت تحصیلی پنهانی در دانشآموزان وجود دارد که آموزش حضوری دانشآموزان میتواند در راستای کنترل و کاهش این افت تحصیلی کمک کننده باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه استان فارس با ۵۹ منطقه آموزشی گستردهترین آموزش و پرورش کشور از این حیث است افزود: بیش از ۹۰۰ هزار دانشآموز در بیش از ۸ هزار واحد آموزشی در این استان مشغول تحصیل هستند.
عسکری اظهار کرد: در فارس گرایش زیادی به تحصیل در رشته علومتجربی وجود دارد که با توسعه عدالت آموزشی باید این امر را کنترل و مدارس فنیوحرفه ای و کاردانش را نیز توسعه دهیم.
وی گفت: بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر از فارغالتحصیلان دانشگاه فرهنگیان از سال آینده وارد سیستم آموزشی خواهند شد که از این ظرفیت جوان می توان برای افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی بهره کافی را برد.
ارسال دیدگاه