سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

برخی مشکلات پایتخت قابل پوشاندن نیست؛ تداوم جلسات مشترک پلیس و مدیریت شهری

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران گفت که برخی مشکلات در شهر قابل پوشاندن نیست و مدیریت شهری و پلیس به عنوان ید واحد باید تلاش کنند چالش‌ها را برطرف کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برخی مشکلات پایتخت قابل پوشاندن نیست؛ تداوم جلسات مشترک پلیس و مدیریت شهری

اولین دیدار اعضای شورای شهر تهران با نیروی انتظامی شهر تهران بود. این دیدار بدون حضور اهالی رسانه برگزار شد و قرار بود مدیریت شهری با همکاری پلیس چالش‌های موجود در این حوزه را برطرف کنند اما به تازگی پلیس نسبت به تذکرات اعضا به ناامنی برخی محلات تهران واکنش نشان داده است.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا در این خصوص توضیح داد که امیدوارم این جلسات ادامه پیدا کرده و مدیریت شهری و پلیس با ید واحدی چالش‌های شهر تهران را برطرف کنند.

وی ادامه داد:‌ اگر نکاتی از سوی اعضای شورای شهر تهران گفته می‌شود برای اصلاح وضعیت شهر است و بنای تقابل در این حوزه وجود ندارد. نیروی انتظامی به دلیل اینکه مسئولیت سنگین امنیت شهر را بر دوش دارد از عملکرد و تلاش‌های خود دفاع کرده و تعصب دارند اما ما نیز به عنوان نماینده مردم که وظیفه نظارتی داریم، بعضی موضوعات که با آن برخورد می‌کنیم را در جهت اصلاح بیان می‌کنیم. برخی موارد قابل پوشاندن نیست و ما که از بیرون به مسائل نگاه می‌کنیم متوجه آن می‌شویم و باید در کنار هم برای اصلاح امور تلاش کنیم.

هفته گذشته ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش محله‌گردی‌ خود از شهرک «رضویه» گفت که ما در محله رضویه منطقه 12 با پدیده شگفتی روبه‌رو شدیم. حضور معتادان متجاهر به صورت سازمان‌دهی شده در یک منطقه مشخص به صورت جمعی با دیده‌بانی و نگهبانی و پرتاب سنگ و ترقه و حتی به گفته اهالی، تیراندازی به سمت کسانی که قصد نزدیک شدن به آنان را داشته باشند! البته خودشان هر ساعتی که اراده کنند، در معابر و کوچه‌های محله برای جمع‌آوری پسماندهای خشک و سرقت المان‌های شهری و سرقت منازل و مغازه‌های مردم با هیچ محدودیتی مواجه نیستند. در این محله نیز مثل محله شهید هرندی مهم‌ترین موضوع و خواسته‌ مردم، امنیت است که این افراد از آنان سلب کرده‌اند و اهالی ساکن کوه‌سنگی و ارتفاعات مشرف بر محله می‌گویند تنها بیرون آمدن از منازل به ویژه برای خانم‌ها و کودکان امکان ندارد و از سرقت و به یغما بردن وسایل همراه خانم‌ها توسط این مهمانان ناخوانده داستان‌های وحشتناکی نقل شده است.

اما سردار حسین رحیمی این سخنان را تکذیب کرد و تذکر جدی به این عضو داد. عضو شورای شهر تهران فیلم بازدید خود و سخنان اهالی را منتشر کرد که رئیس پلیس پایتخت باز هم نسبت به آن واکنش نشان داد و گفت: معتاد متجاهر براساس وضعیت جسمانی‌اش نمی‌تواند راه برود، چگونه می‌خواهد اسلحه داشته باشد؟

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اهالی آن منطقه (شهرک رضویه) می‌گویند که قاچاقچیان مسلح در آن شهرک حضور دارند، گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی را تأیید نمی‌کنم.

رحیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه زهرا شمس احسان عضو دیگر شورای شهر تهران اعلام کرده است که بیش از ۲۶ هزار نقطه ناامن در تهران شناسایی شده ولی تاکنون اقدامی برای رفع مشکل صورت نگرفته است، آیا پلیس این صحبت‌ها را تأیید می‌کند یا خیر، گفت: یکی از خانم‌های عضو شورای شهر گفته بود ۲۶ هزار نقطه ناامن در تهران وجود دارد که من این موضوع را رد می‌کنم، چنین چیزی اصلاً وجود ندارد. من مسئول امنیت شهر هستم و با قدرت می‌گویم هیچ نقطه ناامنی در تهران نداریم، بدترین محلی که از لحاظ ناامنی می‌توان نام برد «دره فرحزاد» است که رفتیم و بازدیدهای لازم انجام شده است و حتی آن محل هم ناامن نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار