دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین:

شهروندان قزوین با مشاهده معتادان متجاهر به ۱۲۳ اطلاع دهند

قزوین(پانا)- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت شهروندان قزوین در ایام نوروز با مشاهده معتادان متجاهر به سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی اطلاع دهند.

کد مطلب: ۱۲۶۵۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
شهروندان قزوین با مشاهده معتادان متجاهر به ۱۲۳ اطلاع دهند

به گزارش روابط عمومی واداره اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان قزوین علی رحمانی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: با توجه به اجرای طرح ویژه نوروزی در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر و هماهنگی صورت گرفته با بهزیستی، شهروندان می‌توانند با مشاهده این معتادان در سطح شهر موضوع را به سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گزارش کنند.

وی بر وجود احکام قضایی در پیشبرد اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر تاکید کرد و گفت: وجود دستور قضایی در اجرای این طرح سبب می‌شود که تعداد بالای معتادان متجاهر شرایط را برای پذیرش و غربالگری کووید ۱۹ آسان کند.

رحمانی در ادامه به روند دریافت مجوز کمپ ماده ۱۶ در شهرستان البرز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این مرکز هنوز درحال اخذ مجوز از سازمان بهزیستی کشور است، معتادان متجاهر همانند روال گذشته بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۶ در این مکان نگهداری می‌شوند.

کمپ ماده ۱۶ مکانی است که معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان و متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند که این مرکز هم اکنون با اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و با همکاری هلال احمر، بهزیستی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان راه اندازی شده است.

جمع آوری معتادان متجاهر تاثیر مستقیمی بر کاهش بزهکاری و سرقت‌های خرد دارد که در این راستا گشت‌های نیروی انتظامی نیز فعالیت داشته و با مشاهده این افراد به دستگیری آن‌ها اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار