سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

برنامه شورای شهر تهران برای افزایش سهم مساجد از راهبری محله‌های شهر

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران معتقد است که سهم مساجد از راهبری محلات باید افزایش یابد و مساجد منشا تحرکات اجتماعی باشند و این موضوع در اولویت‌های سال آینده شهر تهران قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه شورای شهر تهران برای افزایش سهم مساجد از راهبری محله‌های شهر

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به لزوم افزایش سهم مساجد در راهبری محلات گفت: «در برخی نقاط شهر مسجد نداریم و برخی از مساجدمان هم دور افتاده‌اند، دور افتاده نه به لحاظ مسافت؛ یعنی از ذهن‌ها و چشم‌ها دور افتاده هستند و توجهی به آن‌ها نمی‌شود. در کمیته دینی و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران حتما نسبت به این دو موضوع باید انجام وظیفه کنیم، خصوصا که در برنامه‌های مدیریت شهری وجود داشته اما در خصوص آن کوتاهی شده و دچار عقب‌افتادگی هستیم. اما مهم‌تر، سهمی است که باید مسجد به جهت اجتماعی در راهبری محلات از خود ایفا کند.»

وی ادامه داد: «نباید به مسجد فقط به عنوان مکانی برای نماز خواندن نگاه کرد، بلکه مسجد منشا تحرک اجتماعی در محلات است. مساجد باید خیریه یا صندوق قرض الحسنه داشته باشند، برنامه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی را در محلات دنبال کنند که تمامی این موارد باید از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و در معاونت فرهنگی دنبال شود.»

نادعلی درخصوص تعهداتی که مدیریت شهری برای ساخت مساجد بر عهده داشته است، گفت:‌ «اگر عقب افتادگی در این حوزه داریم باید در دستور کار قرار بگیرد. بر اساس بودجه شهر و اولویت‌هایی که وجود دارد بر روی این موضوع تمرکز خواهیم کرد. به طور مثال وضعیت آسیب‌های اجتماعی در شهر اکنون به عنوان اولویت اصلی مطرح است و به همین دلیل برخی موضوعات در اولویت‌های بعدی قرار گرفته است نه این که از دستور کار خارج شده است. توجهاتمان را بر اساس اورژانسی بودن موضوعات، بر روی این حوزه متمرکز کرده‌ایم اما حتما در بحث بودجه 1401 این کار را خواهیم کرد همان‌طور که در اصلاحیه بودجه به این موضوع توجه کردیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار