معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان:

آموزش‌وپرورش، مهم‌ترین نقش را در انتقال مباحث فرهنگی به جامعه دارد

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تاکید کرد نقش آموزش‌وپرورش در انتقال مباحث فرهنگی بسیار مهم است که بهترین راهکار درگیرشدن دانش‌آموزان با این مسائل است و واردشدن آنها به جشنواره‌های فرهنگی موجب تأثیرگذاری بیشتر در بین همسالان می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۹۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش، مهم‌ترین نقش را در انتقال مباحث فرهنگی به جامعه دارد

مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در خصوص جزئیات جشنواره فرهنگی، هنری، رسانه‌ای "پرواز ققنوس" اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا شرایط جامعه دچار تغییراتی شد که بدون تردید در آموزش‌وپرورش هم بحران‌هایی به وجود آمد و تغییر در فضای آموزش‌وپرورش باعث شد که از یک زمانی به زمان دیگری پرتاب شویم. ضمن اینکه ممنوعیت ورود به مدارس اتفاق افتاد و دانش‌آموزان با گوشی تلفن همراه و تبلت وارد فضای مجازی شدند.

وی افزود: برای پیشبرد برنامه‌های آموزشی در این بحران توانستیم فعالیت آموزش‌وپرورش را ادامه دهیم، آموزش را تعطیل نکنیم و در فضای مجازی فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد و دانش‌آموزان وارد فضای دیگری شدند. امروز نقش رسانه و فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست و تلاش کردیم با توجه‌به نیاز دانش‌آموزان موارد یادگیری و آموزش را بر مبنای سلیقه‌ها و استعدادهای آنها فراهم کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: در این دوران جشنواره‌های زیادی به‌وسیله آموزش‌وپرورش برای دستیابی به اهداف تربیتی برنامه‌ریزی شد و نیاز دانش‌آموزان و خلاقیت و استعداد دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است. وقتی وارد مقوله فرهنگی می‌شویم نقش آموزش‌وپرورش در انتقال مباحث فرهنگی بسیار مهم است و بهترین راهکار درگیرشدن دانش‌آموزان با این مسائل است. چرا که واردشدن دانش‌آموزان در این مقوله موجب تأثیرگذاری بیشتر در بین همسالان آنها با زبان خودشان می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: وقتی دانش‌آموزان با جلوه هنری در جشنواره ها آشنایی پیدا می‌کنند، تأثیر زیادی از آن می‌پذیرند، از این رو دانش‌آموزان فرصت پیدا می‌کنند با کسب آگاهی از جلوه‌های هنری به‌صورت الکترونیک، تجارب خود را در اختیار دیگر همسالان قرار دهند.

وی تاکید کرد: ایجاد شناخت دانش‌آموزان موجب انتقال فرهنگ و تسهیل عبور از این دوران می‌شود و جشنواره فرهنگی، هنری، رسانه‌ای "پرواز ققنوس" افتتاح شد تا دانش‌آموزان بتوانند با تولید محتوا، اطلاعات مفید خود را به بقیه همسالان انتقال دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار