راه‌اندازی سامانه جامع تلفن و سامانه اشتراک داده‌ها در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر

بوشهر(پانا) - کارشناس مسئول هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت سامانه جامع تلفن (VOIP) و سامانه اشتراک داده‌ها (File Server) در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با هدف کیفی سازی ارائه خدمات راه‌اندازی شد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی سامانه جامع تلفن و سامانه اشتراک داده‌ها در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر

وحید توحیدی اظهار کرد: یکی از شیوه های ارائه خدمات استفاده از بستر تلفن ثابت است.
کارشناس مسئول هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: با عنایت به پیشرفت روزافزون تکنولوژی در بستر ارتباطات در راستای بهبود خدمات و همچنین کاهش هزینه های تلفن های ثابت قدیمی، سیستم متمرکز تلفن (VOIP) با هدف یکپارچه سازی و منسجم کردن ارتباط میان ارباب رجوع و کارمندان در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر راه اندازی شد.
توحیدی افزود: از مهرماه مطالعه و طراحی این سامانه آغاز شد و پس از طی مراحل برنامه نویسی، اجرا، اشکال زدایی، توسعه در دی ماه 1400 رسما در دسترس کارکنان، دانشجویان، اساتید قرار گرفت.
کارشناس مسئول هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: همچنین با توجه به نیاز دانشگاه در زمینه یکپارچه سازی و دسترسی هر چه سریعتر به داده ها سیستم اشتراک داده ها (File Server) در راستای اجرای دولت الکترونیک مورد بهره برداری قرار گرفت.
کارشناس فناوری پردیس علامه طباطبایی بوشهر نیز در تشریح ویژگی های فنی اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی های اولیه با هدف هوشمندسازی فرایندهای ارتباط و همچنین صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری این سامانه در سه فاز مصوب شد.
امیر کریمی گرمسیری گفت: فاز نخست آن در آبان با ارائه خط تلفن با قابلیت پوشش 21 تماس ورودی و خروجی و کنفرانس صوتی امن تا سقف 10 نفر به طور همزمان و ارتباط تماس داخلی بین پردیس های این استان، سهولت دسترسی دانشجویان به کارمندان در ساعات اداری و پیگیری تماس های از دست رفته به طور هوشمند، فاز دوم ارسال پیامک به مخاطبین و دریافت خدمات و همچنین اتصال خط تلفن به پیام رسان ها و راه اندازی دورنگار بر بستر ابری با هدف صرفه جویی در کاغذ و حذف هزینه های غیرضروری به طور رسمی در دیماه در اختیار کاربران قرار گرفت.
وی افزود: در فاز سوم با توسعه و برنامه نویسی امکانات مبتنی بر بستر الستیکس جهت دریافت راهنمای ثبت نام، شرکت در همایش، دریافت کد پیگیری تماس، دفترچه تلفن اساتید و دانشجویان با هدف سهولت در دسترسی کارشناسان در ارتباط با آنان در دست اقدام است.
کریمی گرمسیری بیان کرد: برای نخستین بار در پردیس های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور سامانه VOIP با این امکانات در استان بوشهر راه اندازی شده است.
وی با اشاره به ویژگی های سامانه اشتراک داده ها افزود: نرم افزارها، منابع درسی مورد نیاز دانشجو معلمان، فیلم های چند رسانه ای، گزارش های مدریتی و آموزشی مختلف که پیش تر به صورت دستی انجام می شد، با راه اندازی این سامانه و توسعه آن به صورت آنلاین و مکانیزه در اختیار کاربران هدف قرار خواهد گرفت.
کریمی گرمسیری تاکید کرد: بی شک تمامی اقدامات صورت گرفته حاصل اعتقاد راسخ و حمایت ریاست دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به عنوان یک شخصیت علمی با تکیه بر فرمایش مقام معظم رهبری است که دانشگاه باید مبدا همه تحولات باشد.
کارشناس فناوری پردیس علامه طباطبایی بوشهر در پایان گفت: معتقد هستیم دانشگاه نماد پیشرفت یک شهر است به همین جهت در صدد هستیم در ادامه طرح های توسعه فناوری علاوه بر موارد یاد شده، سامانه های جدیدی در دست طراحی و اجرا قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار