افتخار خادمیاری امام رضا علیه السلام برای دانش‌آموزان نیشابوری

نیشابور (پانا) - افتخار خادمیاری امام رضا علیه السلام برای اولین بار نصیب جمعی از نوجوانان شهرستان نیشابور شد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
افتخار خادمیاری امام رضا علیه السلام برای دانش‌آموزان نیشابوری

امیر شورگشتی مدیر کانون خادمیاران نوجوان رضوی شهرستان نیشابور با اشاره به رویکرد جدید آستان قدس رضوی در استفاده از نوجوانان انقلابی برای خادمیاری این آستان مقدس، گفت: تاثیر مطلوب در هویت یابی نوجوانان شیعه، تقویت روحیه جهادی و انقلابی آنان، آشنایی با معارف رضوی و رشد اعتماد به نفس و عزت نفس در جوانان شیعه از اهداف این کانون است.

شورگشتی ادامه داد: اولویت عضویت در این طرح، با دانش آموزان عضو تشکل‌های دانش آموزی و برترین های مسابقات فرهنگی و هنری بوده که این طرح در شش مدرسه دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه اول و دوم در سه قسمت شمال، مرکز و جنوب نیشابور در حال اجرا است.

وی شرایط عضویت دانش‌آموزان را در محدوده سنی ۱۳ الی ۱۷ سال عنوان کرد و ادامه داد: داشتن زمان لازم برای خدمت در گروه خادمیاران به مدت ده ساعت در ماه، تمایل به کار گروهی و مسئولیت پذیری، انگیزه و نشاط، عدم مشکلات درسی، مقید بودن به واجبات شرعی، تایید از سوی مدیر و معاون پرورشی و از همه مهمتر رضایت والدین، به جهت فعالیت های خارج از مدرسه برای فعالیت در این طرح الزامی است.

شورگشتی خاطرنشان کرد: از مهمترین مزیت‌های طرح خادمیاران نوجوان رضوی برای این دانش آموزان، افتخار خادمی در حرم مطهر رضوی، حداقل برای یک بار در سال است.

مدیر کانون خادمیاران نوجوان رضوی شهرستان نیشابور یادآور شد: این طرح در سطح منزل و مسجد محله، مدرسه و خارج از مدرسه انجام می شود.

خبرنگار: فاطمه سادات موسوی معین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار