مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

قانون شوراهای آموزش و پرورش باید بازنگری شود

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت باید با بازنگری در قانون شوراهای آموزش و پرورش، زمینه و ضمانت اجرای این قانون ایجاد شود.

کد مطلب: ۱۲۴۸۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
قانون شوراهای آموزش و پرورش باید بازنگری شود

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، علی موحدی به نمایندگی از مدیران کل سراسر کشور در همایش ملی بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: باید با بازنگری در قانون شوراهای آموزش و پرورش، زمینه و ضمانت اجرای این قانون ایجاد شود.

موحدی در همایش ملی بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: به دلیل تعدد و تکثر مشکلات زیرساختی، مسائل مالی و‌ تامین بودجه به دغدغه اصلی آموزش و پرورش تبدیل شده است. به این دلیل نقش شورای آموزش و پرورش بیش از گذشته شده است.

وی بازنگری قانون شوراهای آموزش و‌ پرورش را مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: با بازنگری می‌توان از توان و ظرفیت همه اجزای مرتبط بهره بیشتری برده شود.

موحدی ادامه داد: باید در بارنگری شرایطی فراهم شود که این قانون، ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بند سوم ماده ۱۳ قانون شوراها در خصوص ۳ درصد عوارض شهرداری‌ها از محل صدور پروانه‌های ساختمانی یکی از فرصت‌های مناسب ایجاد شده در این قانون است که به طور کامل اجرا نمی‌شود.

موحدی اضافه کرد: در کنار عوارض پروانه‌های ساختمانی، بابد ۳ درصد درآمد شهرداری ها از محل تفکیک اراضی و ساختمان و جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ به حساب آموزش و پرورش واریز شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اجرای این ماده قانونی پیشنهاد می کنیم که یک سامانه مشترک بین آموزش و پرورش و شهرداری‌ها ایجاد شود تا پرداخت این مبالغ توسط شهرداری‌ها و هزینه کرد آن توسط آموزش و پرورش رصد و شفاف سازی شود.

وی با اشاره به ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم در خصوص کمک‌های غیر نقدی بلاعوض اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی جهت تعمیر، تجهیز، احداث و یا تکمیل مدارس و اردوگاه‌های تربیتی گفت: عملیاتی شدن این ماده قانونی و پرداخت بخشی از مالیات مودیان بزرگ به آموزش و پرورش، می تواند تاثیر زیادی در حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور داشته باشد.

موحدی اظهار کرد: پیشنهاد می شود با دستور وزرای آموزش و‌ پرورش و کشور، کارگروه ویژه‌ای برای بررسی نحوه اجرای این قانون تشکیل شود.

وی با ییان اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه نظام تعلیم و تربیت و قانون اساسی آموزش و پرورش است، یادآور شد: بر اساس سند، باید دانش‌آموزانی تمام ساحتی و در تراز انقلاب تربیت کنیم که مراتبی از حیات طیبه را درک کرده باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای اولین بار در سطح کشور در استان بوشهر با اجرای طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی، پیوست عملی این سند محقق شده است.

موحدی در پایان با اشاره به استقرار دبیرخانه طرح شناسایی مدارس تراز انقلاب اسلامی در استان بوشهر یادآور شد: امیدواریم با اجرای این دو طرح ارزشمند، گام های بلندی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار