نجات جان جوان ۲۷ ساله با اقدام به موقع کارشناسان اورژانس نیشابور

نیشابور (پانا) - رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از نجات جان جوان ۲۷ ساله توسط کارشناسان اورژانس نیشابور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نجات جان جوان ۲۷ ساله با اقدام به موقع کارشناسان اورژانس نیشابور

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، مصطفی افشارنیک گفت: در پی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس نیشابور مبنی بر چاقوخوردگی در شهر اسحاق آباد، پایگاه اورژانس شهر قدمگاه به محل حادثه اعزام شد.
وی ادامه داد: پس از رسیدن کارشناسان اورژانس به بالین مصدوم و ارزیابی اولیه مشخص شد که به علت شدت حادثه قفسه سینه مصدوم آسیب دیده است.
افشارنیک افزود: کارشناسان اورژانس به دنبال کاهش صداهای تنفسی و وضعیت ناپایدار مصدوم پس از انجام مشاوره پزشکی به انجام Needle Decompression (واردکردن سرسوزن به داخل قفسه سینه مصدوم و برداشتن فشار از قفسه سینه) کردند که باعث بهبود وضعیت مصدوم و نجات جان وی شدند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور ضمن تقدیر و تشکر از از کارشناسان اورژانس آقایان رضا خدره و سید علی حسینی که با تشخیص و اقدام به موقع خود باعث نجات جان این مصدوم شدند، افزود: اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور با برگزاری دوره های پیشرفته و آموزش مداوم سعی بر ارتقاء سطح علمی و افزایش مهارت کارکنان خود داشته است که در چند ماه اخیر شاهد چندین احیای موفق و انجام Needle Decompression توسط نیروهای اورژانس بوده ایم.
شایان ذکر است، مصدوم در بخش جراحی مردان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم با هوشیاری کامل تحت مراقبت و درمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار