دبیر کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مطرح کرد؛

سخت‌ترشدن فعالیت کسب‌وکارها با اجباری‌شدن اینماد

تهران (پانا) - رضا قربانی رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نصر تهران گفت اجباری شدن اخذ اینماد می‌تواند منجر به شکل‌گیری امضاهای طلایی و سخت‌ترشدن فعالیت کسب وکارها شود.

کد مطلب: ۱۲۴۸۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
سخت‌ترشدن فعالیت کسب‌وکارها با اجباری‌شدن اینماد

رضا قربانی در نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اظهار کرد:‌ اینماد اکنون اجباری است و بدون اخذ آن به هیچ درگاهی مجوز فعالیت داده نمی‌شود اما به اعتقاد ما این مجوز منجر به شکل‌گیری امضاهای طلایی می‌شود و اخذ اجباری آن منجر به سخت‌ترشدن فضای کسب و کارها خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینماد لزوما منجر به جلوگیری از سوء استفاده‌ها نخواهد شد، عنوان کرد:‌ آی‌ماینر، صرافی تریپتولند و سکه ثامن نیز مجوز اینماد داشتند و پیش از آن مشکلاتی که از سوی آنها برای مردم به وجود آمد در خصوص خطر فعالیت آنها هشدارهای لازم از سوی سازمان نصر داده شده بود.

رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نصر تهران تاکید کرد:‌ اگر قرار باشد کلاهبردارها اینماد بگیرند اما کسب‌وکارهای مجاز مجبور به فعالیت در فضا و شرایط سخت‌تری شوند بهتر است که در مورد آن تجدیدنظر شود و ما نیز درخواست خود را در خصوص حذف آن به هیات مقررات‌زدایی ارایه داده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش پانا که اینماد ضمانت فعالیت شرکت‌هایی که این نماد اعتماد را کسب کرده‌اند، نیست، اظهار کرد: در اینماد بحث احراز هویت وشناخت بیشتر مطرح است و اخذ آن تضمینی برای تخلف یا عدم تخلف شرکت‌ها یا کسب‌وکارها نیست.

قربانی عنوان کرد:‌ در رتبه‌بندی ایران در شاخص کسب و کار ایران کشور صد و چهلم است که رتبه پاینی است اما برخلاف وضعیت تولید ناخالص داخلی کشور کسب وکارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال در ایران رو به رشد بوده است.

وی تاکید کرد: سخت‌تر کردن شرایط برای کسب وکارها موجب می‌شود تا فعالیت آنها زیرزمینی شود.

رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نصر تهران درباره فعالیت دوباره ماینزها نیز گفت:‌مطابق با اظهارات توانیز محدودیت فعالیت ماینرها تا 15 اسفند امسال تمدید شده است و این شرایط می‌تواند موجب شود تا ماینینگ به سمت ماین غیرقانونی حرکت کند. پیشنهاد ما این است که به جای برق به ماینرها اجازه داده شود تا از گاز استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ موضوع اینماد به عنوان نماد اعتماد اکنون تبدیل به مجوز اجباری شده است و کلیات مجموعه‌های نوآور با اینکه یک مجوز به مجوزها داده شود مخالف هستند و می‌تواند هزینه راه‌اندازی کسب وکارها را افزایش دهد.

قربانی افزود: اخذ نماد بی‌ستاره پیشنهادی بوده که از سوی وزارت صمت ارایه شده است و در عین حال که دغدغه نهادهای نظارتی را درک می‌کنیم و مخالف آن هستیم اما پیشنهاد بهتری از اینماد وجود دارد و نباید با توجه به رتبه نامناسب کسب و کارهای اینترنتی شرایط فعالیت برای این بخش را با مشکلات بیشتری مواجه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار