اختتامیه نخستین جشنواره معلمان راوی دفاع مقدس ۱۴۰۰ آموزش و پرورش استثنایی

بجنورد (پانا) - اختتامیه نخستین جشنواره معلمان راوی دفاع مقدس ۱۴۰۰ آموزش و پرورش استثنایی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان ‌شمالی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه نخستین جشنواره معلمان راوی دفاع مقدس ۱۴۰۰ آموزش و پرورش استثنایی

مهدی مودی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و شهدای معلم و دانش آموز بیان کرد: با افتخار اعلام می کنم در دستگاهی انجام وظیفه می کنم که ۴۱۷ شهید دانش آموز و ۷۴ شهید معلم را تقدیم انقلاب کرده است. آموزش و پرورش هم اکنون از ظرفیت ۲۳۹ فرزند شهید به عنوان همکار استفاده می کند. ۱۸۰۴ رزمنده دفاع مقدس ۱۲۰ آزاده سرافراز و نزدیک ۱۷ درصد ایثارگران در آموزش و پرورش فعالیت دارند. حدود ۱۳ درصد شهدای استان از آموزش و پرورش تقدیم انقلاب شده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت و ماموریت آموزش و پرورش در قبال ایثارگران بسیار سنگین است، اظهار کرد: ما امنیت کشورمان را مدیون این عزیزان هستیم و اگر کشور ایران در سطح دنیا حرفی برای گفتن دارد به برکت وجود این بزرگواران است. سرباز ولایت و همیشه درصحنه بودن کار آنها بود.

مدیر کل آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شهید پژوهی باید در دستور کار همه آموزشگاه ها قرار بگیرد گفت: ماموریت اصلی ما تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و آموزش تنها کافی نیست. ما باید آموزشمان را با مسائل اعتقادی و جهاد و شهادت و مقاومت بیشتر گره بزنیم. ما بیش از ۲۰۱۰ آموزشگاه داریم که هر کدام باید زندگینامه و وصیتنامه یک شهید را به عنوان الگو در دستور کار خود قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار