در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

فرونشست در تهران سازه‌های مسکونی را تهدید نمی‌کند

تهران (پانا) - یک‌ عضو شورای‌ شهر تهران گفت که فرونشست‌های تهران بیشتر در بخش جنوب غرب و دشت ورامین است و نگرانی برای سازه‌های مسکونی در تهران ندارد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
فرونشست در تهران سازه‌های مسکونی را تهدید نمی‌کند

احمد صادقی، در گفت‌وگو با پانا درخصوص خبرهایی که این روزها در مورد فرونشست، فروچاله و ایجاد حفره‌های عمیق در تهران به خصوص میدان بهارستان و امام خمینی اعلام می‌شود، گفت: «بحث فرونشست در تهران بحث جدیدی نیست. سیستم‌های راداری که وجود دارد نشست زمین را در هر جای دنیا که تهران هم از آن مستثنا نیست حتی به میلیمتر گزارش می‌دهد و نقشه‌های فرونشست شهر تهران وجود دارد، اما آن چیزی که به آن اشاره می‌کنند در خصوص حفره‌هایی که در زمین ایجاد می‌شود، عوارض اقدامات انسان‌ساز است.»

وی ادامه داد:‌ «می‌تواند قنات‌هایی باشد که خشک شده‌ و... شهرداری برای شناسایی آن‌ها تجهیزات لازم را ندارد. تجهیزات بسیار گرانی هم هست و شاید هم خیلی ضرورتی نداشته باشد که لحظه به لحظه آن حفره‌ها شناسایی شود.»

صادقی با تاکید بر این که بحث فروچاله با فرونشست متفاوت است گفت: «یکی از علت‌های فروچاله‌ها می‌تواند بناها یا چاه‌های درون آن باشد که حالا خشک شدند یا فعالیت‌های عمرانی مثل ساخت مترو که با توجه به جنس خاک و درشت‌دانگی و چسبندگی امکان ایجاد فروچاله‌ها وجود دارد.»

این عضو شورای شهر تهران گفت: «عمدتا در بخش جنوب غرب تهران و دشت ورامین شاهد فرونشست هستیم و تاکنون نگرانی برای سازه‌های مسکونی در داخل شهر تهران در این خصوص نداریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار