مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با پانا

قهرمانی نیم فصل مبارک استقلال اما جام را به قهرمان پایان فصل می‌دهند

نباید تیمی را در جام حذفی دست کم گرفت/ پرسپولیس توانایی قهرمانی در حذفی را دارد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است قهرمانی نیم فصل ارزشی ندارد و این پایان فصل است که قهرمان را مشخص می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۴۷۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
قهرمانی نیم فصل مبارک استقلال اما جام را به قهرمان پایان فصل می‌دهند

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با پانا، درباره وضعیت پرسپولیس و پیروزی سختی که برابر فجرسپاسی در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به دست آورد، گفت: «پرسپولیس دو نیمه متفاوت را در این بازی تجربه کرد؛ در نیمه دوم با آمدن پهلوان و تعویض‌هایی که صورت گرفت نتیجه به سود پرسپولیس تغییر کرد. پهلوان یک بازیکن تکنیکی است که اتفاقا در این مسابقات این بازیکنان به درد تیم می‌خورند. فجر سپاسی برای کسب یک امتیاز با دفاع لایه به لایه به میدان آمده بود تا مقابل پرسپولیس گل نخورد؛ با توجه به اینکه تیم از لیگ دسته یک آمده بود طبیعی است که انتظار نمی‌رفت مقابل پرسپولیس هجومی بازی کند.»

وی ادامه داد: «تیم پرسپولیس در این بازی حملات پی در پی داشت و در نهایت از روی یک ارسال توانست به گل برتری برسد، با این حال اتفاق خوبی بود که پرسپولیس توانست در نیمه دوم نتیجه بازی را تغییر دهد. گل پرسپولیس کاملا روی حرکات تکنیکی بود؛ البته فکر کنم گل به سر کامیابی‌نیا هم خورد اما در نهایت گل به نام مهدی ترابی ثبت شد. پرسپولیس با ایستادن روی جایگاه دوم به کار خود در نیم فصل اول پایان داد. در فصلی که گذشت کاملا مشخص بود که گل‌محمدی روی ضربات ایستگاهی چپ و راست کار کرده است.»

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه به قهرمانی استقلال در نیم فصل اول اشاره کرد و گفت: « قهرمانی نیم فصل مبارک استقلال باشد اما به تیمی که در نیم فصل قهرمان شود جام نمی‌دهند؛ اگر دو امتیاز به استقلال نمی‌دادند قطعا جایگاه پرسپولیس الان این نبود و می‌توانست صدر جدول باشد.‌ با این حال قهرمانی آخر فصل مهم است و امیدوارم آخر فصل با قهرمانی پرسپولیس به پایان برسد.»

وی همچنین به تقویت پرسپولیس در نیم فصل دوم اشاره کرد و گفت: «امیدوارم پنجره در نیم فصل دوم باز شود تا کادر فنی چند بازیکن جذب کند. البته پرسپولیس در لیگ امید‌ها قهرمان شد و این نشان می‌دهد تیم در رده پایه خیلی خوب کار کرده تا زمانی که پیکان و سایپا هستند نوبت به پرسپولیس نمی‌شد اما خوب کار کردن رده امید خیلی اتفاق ویژه و خوبی بود و این نشان می‌دهد روی این بازیکنان کار شده است‌. در ۳۰ سال اخیر سابقه نداشته که در رده پایه تیم پرسپولیس اول شود اما این اتفاق خوب امسال افتاد. گل‌محمدی از ۶ تعویضی که دارد به راحتی می‌تواند ۳ بازیکن از بازیکنان امید و جوانان استفاده کند.»

فنونی‌زاده در ادامه به بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی اشاره کرد و گفت: «جام حذفی جام شگفتی‌هاست. سه دوره مسابقه در جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا سه مسابقه‌ای هستند که باید تیم‌ها با همه توان خود بجنگند. البته متاسفانه حضور در لیگ قهرمانان آسیا از دست رفت و دو نماینده ایران نمی‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. بنابراین دو جام دیگر باقی می‌ماند که تیم‌ها باید با همه توان و انگیزه خود ظاهر شوند. ذوب‌آهن هم تیم خوبی است که نباید آن را دست کم گرفت. با وجود اینکه پرسپولیس در لیگ برتر توانست این تیم را شکست دهد اما‌ذوب‌آهن بهتر بازی کرد. من معتقدم اگر پرسپولیس با همه توان خود ظاهر شود با بازیکنانی که در اختیار دارد می‌تواند قهرمان جام حذفی را به دست بیاورد.»

فنونی‌زاده در مورد انتخاب درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس بعد از چند ماه بلاتکلیفی عنوان کرد: «اول از همه باید خوشحال باشیم که بالاخره بعد از چند ماه تکلیف مدیرعاملی پرسپولیس مشخص شد اما درویش باید بداند پرسپولیس با سایپا خیلی متفاوت است و امیدوارم که بتواند موفق عمل کند. درویش باید به این موضوع توجه کند اگر تیم سایپا در یکی دو بازی نتیجه نگیرد نهایتا باید به چند تن از اعضای هئیت‌مدیره جواب بدهد اما در پرسپولیس شرایط کاملا فرق می‌کند و اگر پرسپولیس در چند بازی شکست بخورد باید پاسخگوی همه هواداران باشد و همینجاست که کار را سخت می‌کند. در نهایت مدیریت در پرسپولیس کار دشواری است و امیدوارم او از پس آن بربیاید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار