هادی محقق توضیح می‌دهد؛ چرا علاوه‌ بر کارگردانی در «درب» بازی کرد

تهران (پانا) - کارگردان فیلم سینمایی «درب» از آثار راه‌یافته به جشنواره چهلم فیلم فجر می‌گوید به دلیل جرئیات کاراکتر اصلی، تصمیم به ایفای این نقش در فیلم گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
هادی محقق توضیح می‌دهد؛ چرا علاوه‌ بر کارگردانی در «درب» بازی کرد

به گزارش مهر، هادی محقق کارگردان فیلم سینمایی «درب» که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، گفت: تمام مراحل فنی این فیلم سینمایی به پایان رسیده و به زودی نسخه دی سی پی «درب» آماده شده و نسخه نهایی را تحویل دبیرخانه چهلمین جشنواره فیلم فجر می‌دهیم.

وی ادامه داد: این فیلم یک بازیگر اصلی و یک بازیگر مکمل دارد، شخصیت‌های فیلم جزئیات بسیاری دارد و برای آن با تعدادی از نابازیگران گفتگو کرده و حتی پلان‌هایی را نیز تمرین کردیم، اما در نهایت با توجه به زمان اندکی که داشتیم تصمیم گرفتیم تا خودم یکی از نقش‌های مورد نظر را بازی کنم. البته این را هم باید بگویم بازی در این نقش یک تصمیم جمعی بود.

کارگردان فیلم «او خوب سنگ می‌زند» تاکید کرد: مساله این است که آیا واقعاً فیلم‌های مخاطب‌پسند و یا همان فیلم‌های گیشه، حق حضور در جشنواره‌ها را دارند؟ فیلمی مانند «درب» درست است که شکل و فضای متفاوتی دارد اما می‌تواند مخاطب را به سینما جلب کند، البته تاکید می‌کنم که ذائقه مخاطب ایرانی تغییر کرده و از آن ذائقه سنتی خود فاصله گرفته است و اگر فضای بیشتری به این فیلم‌ها داده شود بی شک می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سینما بکشاند.

وی توضیح داد: نباید فراموش کرد که مخاطب به دنبال دیدن فیلم است، اما اینکه بخواهیم این تفکر را همچنان ادامه دهیم که فیلم‌هایی که بازیگر چهره ندارند نمی‌توانند مخاطب داشته باشند، می‌تواند به سینما صدمه بزند، معتقدم با افزایش گونه‌های مختلف فیلم در سینمای ایران مخاطب امکان انتخاب را داشته و براساس نیازی که دارد فیلم مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.

کارگردان فیلم «ممیرو» تاکید کرد: در حال حاضر سینمای ایران، صد در صد تبدیل به سینمای اجتماعی شده است. البته این مساله خوب است اما باید به همان یک درصد از سینمایی که خارج از فضای اجتماعی نیز ساخته می‌شود فرصت دیده شدن داد. درست است که سیمرغ «هنر و تجربه» از این دوره از جشنواره فیلم فجر حذف شده است، اما بی شک فیلم‌هایی مانند «درب» می‌تواند در بخش‌های دیگر مورد توجه قرار گرفته و دیده شوند، البته معتقدم هر فیلمی که در بین این ۲۲ فیلم قرار گرفته جدا از فضا و موضوع فرصت رقابت در همه رشته‌ها را دارند.

وی ادامه داد: معتقدم سینمای «هنر و تجربه» می‌تواند به تنهایی یک جشنواره برگزار کند، اما فکر می‌کنم فضای نانوشته‌ای نسبت به این نوع از سینما وجود دارد که اجازه توسعه این سینما را نمی‌دهد. در واقع جشنواره فیلم فجر باید این مساله را مدنظر داشته باشد که این سینما نیز باید مورد توجه قرار گیرد، هرچند «هنر و تجربه» توانسته شخصیت و جایگاه خود را در سینما پیدا کند، اما بازهم باید روی آن تمرکز داشت.

محقق در پایان گفت: معتقدم فیلم‌هایی مانند «درب» با توجه به فضایی که دارد در صورت تبلیغات و معرفی مناسب می‌تواند مخاطبان بسیاری را به سینما جلب کند.

«دِرب» روایتگر مامور اداره برقی است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند. هادی محقق و محمد اقبالی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم «دِرب» در استان کهگیلویه و بویراحمد و در روستاهای اطراف شهر سوق فیلمبرداری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار