هوای تهران پاک شد

تهران (پانا) - شاخص کیفیت هوای تهران برروی عدد 47 قرار دارد و هوای تهران در این لحظه پاک است اما شاخص کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته 114 و ناسالم برای گروه های حساس بوده است .

کد مطلب: ۱۲۴۷۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
هوای تهران پاک شد

شاخص آلودگی هوا در حال حاضر بر اساس اعلام شرکت کنترل آلودگی هوا بر روی عدد 47 قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته شاخص کیفیت هوا بر روی عدد 114قرار داشت و هوا ناسالم برای گروه های حساس بود .

پایتخت از ابتدای سال 2روز هوای پاک، 204روز هوای قابل قبول، 87روز هوای ناسالم برای گروه های حساس جامعه و 6 روز هوای آلوده برای همه افراد داشته است. این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش 15روز هوای پاک، 182روز هوای قابل قبول، 90روز هوای ناسالم برای گروه های حساس جامعه و 12روز آلوده برای همه افراد داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز جمعه (۲۴ دی‌ماه) با توجه به تداوم ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و همچنین کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت جمعه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا حدودی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که سبب کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.

با حاکمیت جو نسبتاً آرام تا صبح روز شنبه (۲۵ دی‌ماه) همراه با افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است. افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. شایان ذکر است وزش باد مؤثر و گاهی در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید تا ساعات پایانی شنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار