توسعه متوازن صنعت چاپ در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل عنوان کرد تلاش بر این است که بسترهای لازم برای فعالین حوزه چاپ در همه شهرستان‌های این استان اتفاق بیفتد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
توسعه متوازن صنعت چاپ در استان اردبیل

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره صنعت چاپ در فرهنگسرای بانوان اردبیل اظهار کرد: به تناسب تحولاتی که در حوزه‌های مختلف رخ می‌دهد،‌ صنعت چاپ نیز در سال‌های اخیر متحول شده و از یک شرایط بهتر و مطلوب‌تری برخوردار شده است.

وی به حساسیت کار چاپ و ضرورت ارتقا تولید محصول با کیفیت در این عرصه اشاره کرد و گفت: فعالان عرصه چاپ سعی می‌کنند تا با فعالیت مستمر و مناسب به توسعه فرهنگ، مدنیت و فعالیت‌های هنری و اجتماعی در سطح استان کمک کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در همه پدیده‌ها صنعت چاپ نمودی آشکار دارد، تصریح کرد: توسعه فرهنگی، اجتماعی، هنری و رسانه‌ای را مرهون صنعت چاپ هستیم و در همه انقلاب‌های رخ داده در سطح جهان نشان‌ها و ردپایی از صنعت چاپ را به عینه می‌توان مشاهده کرد.

بحرالعلومی به چند وجهی بودن این صنعت پیچیده اشاره کرد و افزود: صنعت چاپ صنعت فرا هنری، فرا صنعتی و فرا فرهنگی است که در حوزه‌های مختلف می‌تواند زمینه تحول و دگرگونی را به وجود آورد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری هشتمین جشنواره صنعت چاپ در استان اردبیل خاطر نشان کرد:‌ در این جشنواره بر اساس فراخوان انجام شده 24 چاپخانه و 48 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که در قالب محصولات متنوع کتاب، صحافی، گرافیک و طراحی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از بین آثار ارسالی به دبیرخانه 3 اثر به عنوان برگزیده جشنواره معرفی شده و از تعدادی از فعالان این عرصه نیز با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی خواهد شد.

بحرالعلومی فعالیت 148 چاپخانه فعال در استان را یادآور شد و بیان کرد: 126 چاپخانه در مرکز استان و مابقی در سایر شهرستان‌ها فعال است که در زمینه چاپ دیجیتال، افست و لیتوگرافی فعالیت می‌کنند.

وی ضرورت توسعه متوازن صنعت چاپ را در مناطق مختلف استان یادآور شد و ادامه داد: قابل قبول نیست که برخی از شهرهای استان مانند سرعین فاقد صنعت چاپ باشد در حالی که تحول در این حوزه می‌تواند آثار و برکات مطلوب‌تری را به همراه داشته باشد.

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این آئین گفت: مؤلفه‌هایی همچون وجدان کاری و حس مسئولیت‌پذیری در بین چاپخانه‌داران استان اردبیل به شکل مناسب و مطلوب مشاهده می‌شود که قطعاً تقویت این امر می‌تواند به بهبود شرایط صنعت چاپ نیز منجر شود.

وی به تاریخ کهن صنعت چاپ در کشور و استان اردبیل اشاره کرد و افزود: حتی در سخت‌ترین ایام کرونایی نیز تعدادی از صاحبان صنعت چاپ با احساس مسئولیت اجتماعی سعی کردند تا شعارها و توصیه‌های بهداشتی را به شکل مناسب و خوشایند چاپ و منتشر کنند تا شاهد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه باشیم.

در این آیین از برگزیدگان هشتمین جشنواره صنعت چاپ و از تعدادی از فعالان این عرصه درسطح استان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار