جشنواره کالا و محصولات فرهنگی در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان اردبیل همزمان با جشنواره فیروزه در کشور برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۳۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره کالا و محصولات فرهنگی در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان اردبیل، همزمان با هفتمین دوره جایزه سراسری فیروزه برگزار خواهد شد.

وی افزود: محصولات فرهنگی برای ارائه جلوه‌های فرهنگی هر منطقه و مملکتی بسیار اثرگذار است و از همین رو در نقاط مختلف به موضوع به صورت ویژه نگاه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهمیت موضوع، بیان کرد: نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد که فرهنگ، هنر و اعتقاد مردم با جلوه‌های خاص تقدیم شده و به جایگاه‌های والایی رسیده و حتی در کشورهای خارجی نیز اثرگذار بوده است؛ در دوره معاصر نیز به ویژه با پیشرفت‌های فناورانه کالاهای فرهنگی موضوعی پیچیده به شمار می‌رود و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

بحرالعلومی با اشاره به سه محور برگزاری دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان اردبیل گفت: بسیاری کشورها فرهنگ خود را با نمادهای خاصی عرضه می‌کنند که در این استان نیز چنین ظرفیت‌هایی کم نیست و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه کالاها و محصولات فرهنگی استان اردبیل حرف‌های بسیاری برای برقراری ارتباط با مخاطبان خارجی دارد، بیان کرد: فرش، گلیم، ورنی و جاجیم در کنار سایر ظرفیت‌ها مانند جلوه‌های طبیعی و شاخص‌های تاریخی استان چنین امکانی را دارد که در سطح ملی و فراملی عرضه شود و انتظار می‌رود از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه توجه بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص دومین دوره جشنواره کالاهای فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: سال گذشته محور جشنواره عروسک گلین بالا و هدایای فرهنگی در قالب گلیم‌، ورنی و جاجیم بود که در این دوره تکم نیز به محورهای مورد نظر اضافه شده است.

بحرالعلومی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی جوایز مالی دومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان اردبیل نسبت به سال گذشته، افزود: فراخوان ارسال آثار از ۲۰ آذر تا ۲۰ دی است که از ۲۵ تا ۲۷ دی داوری آثار ارسالی انجام می‌شود و آئین اختتامیه نیز ۳۰ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اثرها پس از پذیرش در سامانه مربوطه باید به آدرس دبیرخانه به نشانی اردبیل، خیابان شهید مطهری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شود و علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۲۳۱۴۴۳-۳۳۲۳۱۴۵۳-۰۴۵ داخلی ۱۲۱ تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار