بهتاش فریبا در گفتگو با پانا

پرسپولیس و استقلال باید از آسیا حذف می‌شدند تا به خودمان بیاییم

شاید در فرصت ده روزه حکم بازگشت ایرانی‌ها به لیگ قهرمانان صادر شد

تهران (پانا) - عضو سابق کمیته فنی باشگاه استقلال معتقد است حذف دو تیم پرهوادار ایران از لیگ قهرمانان باعث خواهد شد تا فکری اساسی به حال این دو تیم شود.

کد مطلب: ۱۲۴۷۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس و استقلال باید از آسیا حذف می‌شدند تا به خودمان بیاییم

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با پانا درباره شرایط استقلال مقابل تیم نفت مسجد سلیمان گفت: « بازیکنان استقلال نباید تحت هیچ شرایطی با این پیش زمینه وارد زمین شوند که نفت تیم ته جدولی است و هفته پرحاشیه‌ای را با رفتن فراز کمالوند سپری می‌کنند، اگر این تیم دست کم گرفته شود دردسرساز خواهد شد. با توجه به فاصله کم امتیازها در بالای جدول، تیم به سه امتیاز بازی نیاز دارد و از همان ابتدا باید روی دروازه حریف فشار بیاورد تا در همان ابتدای بازی به گل برسد. این آخرین بازی نیم فصل اول است و به طور قطع در نیم فصل دوم تیم‌ها با قدرت بیشتری در زمین حاضر می‌شوند و امتیاز گرفتن از آنها سخت‌تر خواهد شد.»

وی تأکید کرد: «اگر استقلال بتواند سه امتیاز این دیدار را کسب کند با دیگر رقبای خود در آینده فاصله خود را افزایش می‌دهد و این موضوع به تیم خیلی کمک می‌کند.استقلال در این فصل آمار خوبی داشته و هم‌اکنون هم در صدر جدول است، عملکرد دفاعی تیم نشان می‌دهد آن‌ها شرایط خیلی خوبی دارند چرا که کمترین گل خورده را دارند و به لحاظ خط حمله هم شرایط خیلی خوبی دارند و شکستی در کارنامه نداشتند. البته استقلال در چند بازی به تساوی رسید اما تیم توانست دوباره نقاط ضعف خود را بهبود ببخشد و شرایط خوبی پیدا کند. به نظرم استقلال باید در نیم فصل اول امتیازهای لازم را بگیرد چرا که در نیم فصل دوم تیم‌ها مفت امتیاز نمی‌دهند.»

فریبا در ادامه به عملکرد یامگا اشاره کرد و گفت: «در بازی با مس رفسنجان، یامگا ستاره زمین بود و بسیار عالی کار کرد. این بازیکن در کار‌های دفاعی و هجومی خیلی تیم را کمک کرد و با آمادگی‌اش نشان داد نظر کادر فنی را جلب کرده است.»

پیشکسوت استقلال در مورد حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: «حذف این دو تیم که از پرطرفداراترین فوتبال ایران هستند جای تأسف دارد. مگر می‌شود تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا دو ستاره گرفته است به راحتی از آسیا حذف شود. پرسپولیس در این چند سال دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است. مگر می‌شود این دو تیم با این رزومه‌ای که دارند از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شوند؟! واقعا جای تأسف است که چنین وضعیتی برای تیم‌های ما به وجود آمده است. تیم ملی فوتبال ایران در رده اول آسیا قرار دارد و حذف نمایندگان ما به خاطر نداشتن استانداردهای صدور مجوز حرفه‌ای برای شخصیت فوتبال ما بد است. در این شرایط طبیعی است که انگیزه بازیکنان هم کاهش پیدا می‌کند، به هر حال آسیا محلی است که بازیکنان می‌توانند خودشان را در آنجا نشان بدهند و به تیم‌های خوب ترانسفر شوند، وقتی این اتفاق نیفتد آنها باید خودشان را در کجا نشان بدهند.»

فریبا با بیان اینکه سال‌هاست با قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا فاصله داریم، عنوان کرد: «من نمی‌دانم چه زمانی قرار است خودمان را با قوانین AFC تظبیق دهیم. از اتفاقی که افتاده خیلی ناراحت هستم اما فکر می‌کنم باید این اتفاق می‌افتاد تا به خودمان بیایم و یک فکری به حال فوتبال کنیم. شاید این حرف کمی غیرمنطقی باشد اما فکر می‌کنم با توجه به مهلتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس داده شاید بتوان دوباره به لیگ قهرمانان آسیا بازگشت. البته این موضوع فقط مخصوص ایران نیست و خیلی از تیم‌های مطرح کشورهای عربستان، ژاپن، کره جنوبی، ازبکستان و حتی قطر از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده‌اند و شاید این احتمال وجود دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال به تیم‌ها اجازه حضور را بدهد. اگر این اتفاق بیفتد مدیریت باید با تمام توان به مشکلات این دو باشگاه رسیدگی کند و آن‌ها را برطرف کند.اگر مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حل نشود آن وقت شرایط برای فوتبال ملی ایران هم خوب پیش نمی‌رود و باید خیلی جدی این مسائل را حل کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار