در کارگاه آموزشی توانمندسازی مجریان برنامه یاریگران زندگی عنوان شد:

توانمندسازی مجریان برنامه یاریگران زندگی، لازمه پیشبرد اهداف این برنامه است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه یک معتقد است توانمندسازی مجریان برنامه یاریگران زندگی، در پیشبرد اهداف این برنامه بسیار ضرورت دارد زیرا زندگی میدان تعاملات اجتماعی و سیستمی است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی مجریان برنامه یاریگران زندگی، لازمه پیشبرد اهداف این برنامه است
کارگاه آموزشی توانمندسازی مجریان برنامه یاریگران زندگی، در راستای فعالیت‌های جامعه‌محور ویژه رابطین طرح یاریگران زندگی، با حضور فاطمه سیدمومن؛ معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی، سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سپیده نیک‌زاد؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و کارشناس سلامت منطقه و رابطین یاریگران زندگی مدارس در سالن همایش معلم برگزار شد.
معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی با اشاره به ضرورت توانمندسازی مجریان برنامه یاریگران زندگی، در پیشبرد اهداف این برنامه اظهار کرد: زندگی میدان تعاملات اجتماعی و سیستمی است. رنج و غم، عشق و مهر، خشم و ترس ما در تعاملات جمعی شکل می‌گیرد. همه انسان‌ها در تعاملات سیستمی نقش‌هایی را می‌پذیرند و انتظاراتی در این تعاملات شکل می‌گیرد که ارتباطات انسانی را در گروه‌ها، تحت الشعاع قرار می‌دهد.
وی افزود: آماده‌سازی انسان‌ها در شرایط پساکرونا برای حضور در گروه، همراهی و همدلی در تعاملات اجتماعی یکی از مهمترین وظایف ما خواهد بود. از این رو با توجه به توصیه هفتم بیانیه گام دوم و نیاز به تغییر سبک زندگی به سمت و سوی معنویت و پررنگ کردن جامعه‌پذیری برای فرزندان این مرز و بوم باید هرچه بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و گروه‌های همسالان را مورد عنایت قرار دهیم.
در ادامه سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان که در مقابل طیف وسیعی از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد قرار گرفتند از مهمترین اهداف این طرح است که در راستای پیشبرد اهداف اصلی طرح که عبارتند از آموزش و توانمندسازی (آگاه‌سازی گروه هدف)، آموزش و توانمندسازی (آگاه‌سازی گروه هدف)، ترویج و فرهنگ‌سازی (تولید و ترویج پیام‌ها)، رصد و مداخله (شناسایی موارد در معرض خطر) در اولویت پروژه طرح هستند.
سپیده نیک‌زاد؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی منطقه؛ مدرس این کارگاه دو رویکرد مهارت محور مبتنی بر خود مراقبتی و رویکرد جامعه محور مبتنی بر آموزش همسالان را از رویکردهای اساسی در برنامه یاریگران زندگی دانست.
وی در تشریح فعالیت عملی کانون‌های یاریگران زندگی، با استفاده از تکنیک درخت مساله، بر چگونگی ریشه یابی و تحلیل موشکافانه آسیب‌های موجود در مدارس جهت ارائه راهکار مناسب در جهت رفع آسیب مورد نظر تاکید کرد.
نیکزاد با اشاره به عوامل موثر در موفقیت پروژه ها خاطرنشان کرد: در صورتی یک پروژه موفق خواهد بود و به بار می نشیند که از همه ظرفیت ها و فرصت ها در مدرسه استفاده شود و ذینفعان و حامیان برای همیاری و مشارکت ترغیب شوند.
در پایان جلسه در راستای آموزش‌های ارائه شده گروه های ۸ نفره به رهبری یک تسهیلگر به انجام فعالیت عملی پرداختند. همچنین بسته‌های آموزشی با عنوان مهارت‌های اجتماعی بین همکاران توزیع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار