تجلیل از فعالین نماز مدارس پیشوا

پیشوا(پانا) - در اجلاس سراسری نماز شهرستان پیشوا، از فعالان نماز دانش‌آموزی در مدارس تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از فعالین نماز مدارس پیشوا

اجلاس سراسری نماز در شهرستان پیشوا با حضور سعید تاجیک مدیر آموزش و پرورش، مهدی ارگی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، محمود قمی کارشناس قرآن، عترت و نماز، عبدالله ملک‌حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی، مصطفی دین‌پرور مسئول رسیدگی به امور مساجد و تعدادی از مدیران و دانش‌آموزان مدارس در محل دارالقرآن امام علی (ع) برگزار شد.

سعید تاجیک مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا در این مراسم با اشاره به شعار اجلاس سراسری نماز گفت: هدف اصلی و مهم پیوند بین مدرسه، مسجد و منزل با محوریت نماز است و اگر این سه بخش هر کدام به نقش و وظیفه خود به خوبی عمل کند ما شاهد ترویج بیشتر و بهتر اقامه نماز خواهیم بود.

وی افزود: آموزش و پرورش در حد توان و با توجه به اهداف و راهکارهای سند تحول بنیادین گام‌های مهمی در این زمینه برداشته است و برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی و هنری در همین راستا بوده است و انتظار داریم امور مساجد فعالیت‌های خود را در جهت جذب بیشتر دانش‌آموزان گسترش دهد. ضلع سوم این پیوند خانواده است که انجمن اولیاء و مربیان در جلسات و نشست‌های آموزش خانواده این مهم را پیگیری خواهد کرد.

این مقام مسئول در ادامه با ارائه گزارشی از تجهیز و بهسازی نمازخانه‌های مدارس از خیرین نماز خواست در این زمینه به مدارس کمک کنند و تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از مدارس نیاز به ساخت نمازخانه دارند که امیدواریم خیرین محترم نگاه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند.

عبد‌الله ملک حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی پیشوا نیز در این جلسه طی سخنانی کوتاه به جایگاه نماز در جامعه و به‌ویژه مدارس پرداخت و گفت: یکی از علت‌ها و فلسفه برپایی نماز به صورت جماعت بیان اهمیت و جایگاه نماز و به‌رخ کشیدن آن است.

وی ادامه داد: خداوند میفرمایند نماز را برپا دارید، نماز را اقامه کنید و سخن از قرائت نماز نیست که این نشان‌دهنده جایگاه والای نماز است و امیدوارم برگزاری اجلاس نماز حرکت در این مسیر را پرشتاب‌تر کند.

در این مراسم دانش‌آموزان آموزشگاه شاهد دخترانه فرهنگ با اجرای یک نمایش، نحوه بیان احکام با زبان هنر را نشان دادند. تقدیر از مدیران مدارس و دانش‌آموزان فعال در عرصه نماز پایان‌بخش این مراسم بود.

خبرنگار: رضا نظری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار