استاندار فارس: تحت فشار هیچ گروهی، دخالتی در انتصابات آموزش و پرورش نخواهم داشت

شیراز (پانا) - استاندار فارس با اشاره به انتصابات در اداره کل آموزش و پرورش فارس،تصمیم گیرنده نهایی برای تغییر در روسا و معاونان این اداره در سطح استان را مدیر کل آموزش و پرورش دانست و افزود اینکه برخی به عنوان گزینه در انتصابات معرفی و پیشنهاد شوند اشکالی ندارد، اما به هیچ وجه تحت فشار هیچ کسی دخالتی در انتصابات پیش رو صورت نمی‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: تحت فشار هیچ گروهی، دخالتی در انتصابات آموزش و پرورش نخواهم داشت

محمد هادی ایمانی، امروز در نشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان جوان استان فارس که در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، با اشاره به اهمیت و اثرگذاری معلم در جامعه گفت: یکی از شغل‌های مهم جوامع انسانی با توجه به نقش و جایگاه تربیتی آن شغل معلمی است.

وی برگزاری چنین نشستی را بعد از گذشت مدت زمان کوتاه از انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش فارس این را نشانه اهمیت مدیریت جدید به دغدغه معلم‌های جوان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خواند و گفت: پرداختن به مسایل جوانان گام دوم انقلاب بسیار حائز اهمیت است، چرا که تحول در جامعه از طریق معلمان رقم می‌خورد به طوری‌که تحول معلمان از طریق تاثیرگذاری آن‌ها با آموزش دانش‌آموزان و انتقال آموزش و پرورش به خانواده حاصل می‌شود.

رییس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان فارس درباره رفع مشکلات سخت‌افزاری دانشگاه فرهنگیان ابراز امیدواری کرد و افزود: با برگزاری جلسات با هیات امنای این دانشگاه این مشکلات به زودی حل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اهمیت جایگاه معلم و دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک اولویت در بیانات مقام معظم رهبری، جایگاه دانشگاه فرهنگیان را از سایر مراکز علمی در استان بالاتر عنوان کرد و این جایگاه را ناشی از نقش معلم‌ها در جامعه دانست.

استاندار فارس تغییر نگاه در آموزش پرورش از هزینه‌ای به سرمایه‌ای را یک الزام دانست و افزود: پرداخت و هزینه کردن به مسایل تعلیم و تربیت بزرگترین سرمایه‌گذاری است چرا که نیروهای تعلیم یافته می‌توانند در کارخانه و مراکز تولید اشتغال و ثروت موثر واقع شوند.

شناسایی انتظارات از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی بر اساس سند تحول آموزش و پرورش و مطرح کردن این وظایف در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به ان اشاره و از مدیر کل آموزش و پرورش خواست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.

تشکیل یک شورای پنج نفره با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش، اداره نوسازی مدارس ،مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز، نماینده از استانداری فارس و یکی از اولیا و مربیان در راستای ایجاد برنامه زمان‌بندی برای رفع مشکلات مدارس از جمله پیشنهادات نماینده عالی دولت برای پاسخگویی و رفع مشکلات واحدهای آموزشی و پرورشی در فارس بود.

ایمانیه از اختصاص اعتبارات برای رفع مشکلات مدارس شهرستان‌های جنوب استان که در سیل اخیر نیز دچار مشکل شدند خبر داد و اعلام کرد: با جمع بندی مشکلات از این اعتبارات در جهت رفع آنها اقدام شود.

استفاده از ظرفیت دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان برای پاسخگویی به نیاز کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش به عنوان یک راهکار در کوتاه مدت و برنامه‌ریزی برای رفع مشکل در دراز مدت موضوع دیگری بود که استاندار فارس در این نشست به آن پرداخت.

انعقاد تفاهم‌نامه با ادارات دولتی برای برخوداری فرهنگیان از امکانات رفاهی، جهادی عمل کردن در رفع مشکلات و ایجاد تفاهم نامه با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس و امکانات مجمع خیرین کتابخوان و فرهنگ‌ساز برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مدارس به منابع مهم از پیشنهاداتی بود که استاندار فارس از مدیریت جدید آموزش و پروش خواست در اقدامات خود قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار