نفر برگزیده کشوری جشنواره تجارب و ایده‌های برتر اردویی:

لزوم توجه به فضاهای آموزشی در راستای تربیت اجتماعی و فردی

تبریز (پانا) - نفر برگزیده جشنواره تجارب و ایده‌های برتر اردویی اردوگاه‌ها را به عنوان اماکن مکمل که نقش مهم و اساسی در ارتقای مهارت‌های اجتماعی و فعالیت‌های گروهی دارد، عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به فضاهای آموزشی در راستای تربیت اجتماعی و فردی

نفر برگزیده جشنواره تجارب و ایده های برتر اردویی در گفت و گو با پانا دغدغه آموزش و پرورش را همواره توسعه فضاهایی از جمله فضاهای پرورشی دانسته و اظهار کرد: در راستای این موضوع جشنواره ای که توسط وزارت طراحی و ابلاغ شده بود زمینه ای شد تا فرصت را غنیمت شمرده و دیدگاه ها و تجارب چندین ساله خویش را در قالب مقاله ای تحت عنوان توسعه فضاها و فعالیت های اردوگاه های دانش آموزی تحریر و ارائه کنم. بر این باورم که نقش فضاهای جذاب و استاندارد در تربیت اجتماعی و مهارت های فردی و گروهی دانش آموزان در راستای توجه به ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین بسیار موثر است و ضرورت توجه مسئولین امر بر این مسئله مهم را می طلبد.

یعقوب فنایی افزود: با عنایت به اینکه اردوگاه ها به عنوان اماکن مکمل، نقش مهم و اساسی در ارتقاء مهارت های اجتماعی و فعالیت های گروهی دارد، بنابراین ضرورت توسعه، ایجاد و ارتقای ظرفیت های وجودی آنها لازم به نظر می‌رسد. بنابراین نکاتی را در مقاله برای بهبود وضعیت با موضوعاتی همچون انتخاب زمین، مسائل زیست محیطی، دسترسی به تاسیسات شهری، موقعیت فرهنگی، نوع مالکیت، فضاسازی، هویت سازی فرهنگی و تربیتی، بهینه سازی فضای سبز اردوگاه، پویاسازی، فراگیرسازی عنصر رنگ، نیروی انسانی، برنامه ها و فعالیت ها از جمله ایستگاه خلاقیت، ایستگاه ترافیک، ایستگاه لبخند، ایستگاه عکاسی، ایستگاه رسانه های مجازی، و... آوردم که در بین چهار هزار نفر شرکت کننده از نگاه داوران به عنوان مقاله برتر کشور انتخاب شد.

وی که رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز است در آخر خاطرنشان کرد: امید است با به کارگیری ایده ها و تجارب برتر صاحب نظران، اندیشمندان و اهتمام مسئولین در تربیت نیروی انسانی در تراز جمهوری اسلامی ایران بر اساس سند تحول بنیادین در دست یابی به حیات طیبه گام های موثر برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار