پویایی و تربیت نسل نوجوان و جوان کشور در گرو سازوکارهای مناسب فرهنگی و آموزشی است

تبریز (پانا) - رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای تربیتی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به نقش کانون‌ها در تربیت نسل جوان و نوجوان، پویایی و تربیت این نسل‌ها را در گرو ساز و کارهای مناسب فرهنگی و آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۱۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
پویایی و تربیت نسل نوجوان و جوان کشور در گرو سازوکارهای مناسب فرهنگی و آموزشی است

یعقوب فنایی در مراسم بزرگداشت هفته کانون‌ها در محل کانون امام خمینی(ره)ناحیه ۵ تبریز، اظهار کرد: در تقویم نظام آموزش و پرورش، مراسم و برنامه های مختلفی وجود دارد که یکی از این برنامه ها گرامیداشت کانون های فرهنگی و تربیتی است که از ۳۰ بهمن تا ۶ اسفند هفته کانون های تربیتی نام گذاری شده است.

وی افزود: کانون های فرهنگی و تربیتی به عنوان یکی از مراکز رسمی نظام آموزش و پرورش است و در استان نیز برنامه هایی برای تبیین فعالیت های این کانون ها، مراکزی به نام مرکز غنی سازی ایجاد شده و انتظار داریم که اولیا و دانش آموزان از این مراکز بازدید لازم را داشته باشند و در رشته های مختلف از جمله خیاطی، طراحی، خوشنویسی، آشپزی و... حضور داشته و به مهارت های زندگی دست یابند و استعدادهای خود را شکوفا کنند.

وی ادامه داد: دومین گرامیداشت، گرامیداشت ۸ اسفند سالروز نهاد امور تربیتی است که پیش بینی شهیدان رجایی و باهنر بیانگر این است که دستاوردهای انقلابی را در ارتباط با این حوزه به دانش آموزان در نظام آموزش و پرورش یادآور شویم و سند تحول بنیادین نیز در زمینه کشف و شناسایی و شکوفایی استعداد دانش آموزان بسیار تاکید دارد.

وی با بیان این که پویایی و تربیت نسل نوجوان و جوان کشور نیازمند ساز و کارهای مناسب فرهنگی و آموزشی است، گفت: نقش کانون ها در زمینه پویایی و تربیت جوانان و نوجوانان انکار ناپذیر است. در سند تحول بنیادین از ۶ ساحت، ۵ ساحت تربیتی و فرهنگی است و فقط ۱ مورد مربوط به آموزش و پرورش است.

فنایی افزود: زمینه تداوم اهداف اصلی آموزش و پرورش، بحث غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که باید از طرف کانون ها صورت بگیرد و باید خود دانش آموزان هم همکاری و تلاش لازم را داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد و گفت: بحث غنی سازی از اهمیت خاصی برخوردار است که باید مدیران کانون ها توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند. یکی از ماموریت های کانون ها بحث غنی سازی اوقات فراغت است که در دنیا به عنوان صنعت به آن نگاه می کنند و به واسطه کشف استعدادها در کانون ها اشتغالزایی ایجاد می شود و فعالیت در کانون ها فراتر از یک محیط اداری است.

برگزاری کلاس های حضوری از اولویت مهم نظام آموزش و پرورش است

در ادامه مراسم نیز معاون پرورشی ناحیه ۵ تبریز عنوان کرد: کانون ها مکانی امن و موثرترین مکان برای شناخت استعداد دانش آموزان و سوق دادن آنها به سمت مهارت آموزی، تضمین اشتغال آینده آنها و درخشیدن در عرصه های مختلف است.

سعید عابدین زاده افزود: در همین راستا کانون فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش ناحیه ۵ با همکاری مدیران و مسئولان برای عضوگیری و جذب دانش آموزان، بالغ بر ۲ هزار دانش آموز در رشته های خوشنویسی، طراحی، آشپزی و رشته های متفاوت دیگر در تمام مقاطع تحصیلی جذب شده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با تولید محتوا در بین ۵۱ کانون استان آذربایجان شرقی، کانون امام خمینی ناحیه ۵ تبریز جزء ۱۰ کانون برتر استان بوده و برگزاری مسابقات مختلف، کلاس های متنوع و نگارخانه از فعالیت های کانون است.

عابدین زاده بیان کرد: برگزاری کلاس های حضوری، اولویت مهم نظام آموزش و پرورش است که در کانون ها این کلاس ها با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود که بالغ بر ۵۰۰ دانش آموز در رشته های مختلف به صورت حضوری شرکت کرده اند که دانش آموزان با فراغی باز و همراهی اولیا محترم در این کلاس ها شرکت کرده اند.

وی در پایان اظهار کرد: به امید روزی که شاهد فعالیت های بیشتری از طرف کانون های فرهنگی و تربیتی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار