19.3 درصد جمیعت استان فارس دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

شیراز (پانا) - به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، ۹۳ درصد جمعیت استان نوبت اول واکسن ۸۴.۴ درصد نوبت دوم و ۱۹.۳ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را در فارس دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۴۶۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
19.3 درصد جمیعت استان فارس دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

سید وحید حسینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع سویه امیکرون در کشور و استان بر ضرورت واکسیناسیون تاکید کرد و افزود: سویه امیکرون سرایت پذیری بیشتری دارد و علائم آن به شکل حاد کمتر است، ولی آنچه مهم است این است که هنوز عوارض دراز مدت آن قابل دستیابی نیست و به همین منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال گفت: برخی کشورها از جمله چین و کوبا در حال انجام واکسیناسیون برای این رده سنی هستند اما مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیست و در کشور ما نیز ستاد ملی کرونا هنوز این امر را تایید نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک این مجوز برای واکسیناسیون بچه‌های در معرض خطر صادر شود.

وی با اشاره به کمبود واکسن آسترازنکا و افزایش متقاضیان این نوع واکسن گفت: واکسن آسترازنکا در کشور خریداری نمی‌شود و به صورت هدیه‌ای از سوی سایر کشورها به ما اهدا می‌شود که عمدتا هم با تاریخ مصرف محدود است ولی در عین حال محموله جدیدی در هفته آینده به استان تخصیص داده می‌شود.

وی در خصوص تزریق دز سوم واکسن و نوع واکسن گفت: بهترین نوع واکسن در بهترین حالت، واکسن در دسترس است و به دلیل افزایش ایمنی در جامعه از عموم می‌خواهیم تا خود را محدود به نوع خاصی از واکسن نکنند و در دسترس‌ترین را تزریق کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس نزدیک به یک سوم کادر درمان شامل ۱۱ هزار و ۶۰ نفر در این مدت درگیر کرونا شدند، گفت: در کشور 250 شهید مدافع سلامت داریم که از این تعداد 6 نفر از کادر درمان استان هستند که در راه سلامت جامعه جان خود را از دست داده و به درجه شهادت نائل شده‌اند.

وی در پاسخ به مشکلات صدور نسخه الکترونیک در استان و با اشاره به اینکه هم‌اکنون بالای 90 درصد از نسخ به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، گفت: سامانه سیب دارای ایراداتی است که ما به آن واقف هستیم و تیم کارشناسی ما روزانه در حال رصد هستند و مشکلات را استخراج و در حال رفع ایرادات موجود هستند.

حسینی در پاسخ به کمبود واکسن و افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند گفت: بخشنامه‌ای برای افرادی که قصد مسافرت دارند برای ثبت دز چهارم صادر شده و به زودی با رفع مشکلات کمبود واکسن و تأمین واکسن مورد نیاز این افراد می‌توانند برای دریافت دز چهارم مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار