مرگ و میر ناشی از کرونا در فارس کمتر از متوسط کشوری و جهان

شیراز (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موفقیت فارس در مهار کرونا و پایین بودن میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در استان نسبت به متوسط جهانی و کشوری خبر داد و افزود: این نشانه تلاش کادر درمان و انجام اقدامات فرهنگی رسانه‌ها در جامعه استان بوده است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مرگ و میر ناشی از کرونا در فارس کمتر از متوسط کشوری و جهان

مهرداد شریفی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: بیماری کرونا و مدیریت آن در یک مثلت اتفاق افتاد که کادر درمان یکی از اضلاع آن و مردم ضلع دیگر آن و در این بین اصحاب رسانه متصل کننده این حلقه بوده‌اند و همکاری این سه ضلع با یکدیگر نقش مهمی در کنترل بیماری در استان داشته است.

وی با اشاره به اینکه در کنار توجه به درمان کرونا عدم اختلال در سایر خدمات درمانی در استان همواره در اولویت بوده است، گفت: متمرکز کردن بیماران کرونایی در چند بیمارستان از اقدامات خوبی بود که توانستیم علاوه بر خدمت رسانی به موقع و موثر به بیماران کرونایی، سایر بیماران نیز از سایر خدمات درمانی در سایر بخش ها استفاده کنند که در همین راستا یک میلیون و ۸۶۰ هزار نفر مراجعه به اورژانس بیمارستانی در ٩ ماهه نخست امسال داشتیم و نزدیک به ۴۷ هزار بیمار در این مدت تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

تاکید معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر آگاه‌سازی نقش تغذیه در سلامت جامعه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰۲ کارشناس و کارشناس ارشد تغذیه در مراکز جامع سلامت در سراسر استان مستقر هستند، گفت: در یک سال و نیم گذشته بیش از 5 هزار مادر باردار تحت پوشش مراکز جامع سلامت قرار گرفته‌اند و دانشگاه سبد تغذیه در اختیار آنها قرار داده است.

عباس رضاییان زاده، با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج ملی تغذیه در کشور و با شعار «تغذیه، کرونا و واکسیناسیون» بر نقش تغذیه در بیماری های مزمن و غیرواگیر تاکید کرد و افزود: چاقی عامل بروز بیماری‌هایی مثل دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی است و آگاه سازی در خصوص روش تغذیه سالم و فرهنگ‌سازی مصرف صحیح مواد غذایی نقش مهمی در سلامت جامعه دارد.

رضاییان زاده با تاکید بر اینکه هم چاقی و هم سو تغذیه هر دو عامل بسیاری از بیماری‌ها است، گفت: در آخرین بررسی‌ها و آمارها در کودکان ٢.٢ درصد، نوجوانان 17.5 درصد، جوانان 33.3 درصد و میانسالان 58.7 درصد و در سالمندان 34.4 درصد چاقی مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: در کنار بحث افزایش وزن در مقابل، ما شاهد بروز لاغری و سوء تغذیه در ۳.۳ درصد نوجوانان، ۶ درصد جوانان و 11 درصد سالمندان هستیم.

وی افزود: بر اساس آمارها در میانسالی بیشتر در معرض خطر چاقی و سوء تغذیه هستند و در مقابل نیز ما شاهد بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن در همان سنین میانسالی هستیم و تلاش برای داشتن وزن ایده آل و نرمال در این سن در جامعه مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار