رضا آشیاعیان:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا در مدارس ابتدایی ضروری است

رودهن (پانا) - مدیر دبستان ایمان آموزش و پرورش رودهن رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در مدارس ابتدایی با توجه به سن کم و ضعیف‌تر بودن سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان نسبت به مقاطع دیگر تحصیلی، به ویژه با جهش سویه‌های جدید این ویروس ضروری‌ برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا در مدارس ابتدایی ضروری است

رضا آشیاعیان، مدیر مدرسه پسرانه ابتدایی آموزش و پرورش ایمان رودهن در گفت و گو با پانا گفت:« دانش آموزان ابتدایی مخصوصا در پایه‌های اول تا سوم شور و شوق و فعالیت زیادی و به نسبت آگاهی و درک کمتری نسبت به شرایط موجود در جامعه و مسائل بهداشتی دارند، بنابر‌این کارکنان آموزشی مدرسه به خصوص در زنگ‌های تفریح و زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس لازم است با وسواس و هوشیاری بیشتری رفتار‌های دانش‌آموزان را زیر‌ نظر داشته باشند.»

وی بیان کرد:«با توجه به فصل زمستان و این‌که شرایط آب و هوایی تغییر کرده و سرد می‌شود، همچنین شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا مراقبت‌ها باید بیش از پیش باشد، تا سلامتی دانش‌آموزان به خطر نیفتد. البته جدا از مدرسه، خانواده‌ها هم باید آموزش‌های لازم در خصوص رعایت اصول بهداشتی را در این شرایط به فرزندان‌ خود بدهند.»

وی تصریح کرد:«حضور در مدرسه کاملا اختیاری و تصمیم آن بر عهده والدین و بنابر مصلحت‌اندیشی خودشان است. البته با توجه به سیستم ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی و این‌که امتحانات به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود، الزامی حتی برای شرکت حضوری در امتحانات نیست. شورای معلمان در دبستان ایمان با توجه به این‌که از مدارس پر‌جمعیت رودهن است مصوب کردند که برای پایه‌های پنجم و ششم امتحان‌ها در صورت تمایل اولیا حضوری و به منظور سنجش بهتر دانش‌آموزان انجام پذیرد و در صورت عدم حضور در مدرسه حتی برای امتحانات، ارزشیابی به صورت مجازی صورت پذیرد.»

آشیاعیان خاطرنشان کرد:«تدابیری برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده است، در تمامی طبقات محلول های ضدعفونی و در هر کلاس با در اختیار گذاشتن ماسک‌های اضافی به دانش آموزان، تلاش می‌کنیم شرایط بهداشتی سالم تری را در مدرسه ایجاد کنیم.»

مدیر مدرسه پسرانه ابتدایی آموزش و پرورش ایمان رودهن تصریح کرد:«به تمامی اولیا تذکر داده و گفته شده که دانش‌آموزی اگر دارای حتی علائم سرماخوردگی بود در مدرسه حاضر نشود. همچنین تمامی معلمین و کادر مدرسه دز سوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند و به طور مرتب وضعیت سلامتی‌ آنها بررسی می‌شود. گرچه امیدواریم مدارس هر چه زودتر به روال قبل از ویروس کرونا برگردند، چرا‌ که قسمت اعظم آموزش حضور با‌نشاط دانش‌آموزان در مدرسه است و همین حضور، زمینه‌ساز هویت اجتماعی و فرهنگی در آن‌ها می‌شود چیزی که در واقع هدف والای تعلیم و تربیت است.»

خبرنگاردانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار