آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب کشور؛ امدادرسانی همچنان ادامه دارد

تهران (پانا) - بارندگی شدید در استان‌های جنوبی کشور که از 8 تا 17 دی طول کشید موجب شد تا 10 نفر بر اثر حوادث جوی، جان خود را از دست بدهند و به گفته نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، کار امدادرسانی در مناطق سیل‌زده همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب کشور؛ امدادرسانی همچنان ادامه دارد

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس در گفت‌وگو با پانا درخصوص آخرین اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد:‌ «بارندگی‌های اخیر در استان سیستان و بلوچستان موجب آب‌گرفتگی شدید در این استان شد. در برخی شهرهای استان از جمله کنارک با سیلاب روبه‌رو شدیم و میزان بارندگی در چند روز گذشته به بیش از 300 میلی‌متر رسید.»

وی با بیان اینکه اکثر منازل مردم در شهرستان کنارک دچار آب‌گرفتگی شدند، گفت:‌ «طی دو روز گذشته با تلاش‌هایی که صورت گرفت، کار تخلیه آب در منازل انجام شد و امدادرسانی به مناطق روستایی همچنان ادامه دارد.»

این نماینده مجلس اضافه کرد:‌ «با کمک نیروهای امدادی نیز کار امدادرسانی به مردم سیل‌زده استان انجام شد اما با توجه به اینکه زیرساخت‌های امدادی در استان ضعیف است وقتی با بحران مواجه می‌شویم کار امدادرسانی نیز بحرانی می‌شود. شاهد بودیم که برخی مناطق، جزیره‌ای شدند و دسترسی برای امدادرسانی به آنها مسدود بود که این مساله کار امدادرسانی را با سختی مواجه کرد.»

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر نیز اعلام کرد که 31 استان تحت تاثیر موج بارشی قرار گرفتند و به همین علت هلال احمر به آماده‌باش کامل درآمد تا در نقاطی که متاثر از سوانح جوی بودند، امدادرسانی خود را آغاز کند و در 40 شهرستان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر امدادرسانی به مردم سیل‌زده ادامه دارد.

همچنین علیرضا میربهاءالدین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تجهیزات امدادی و اقلام ضروری جهت توزیع بین آسیب دیدگان در نقطه صفر مرزی جنوب استان به شهرستان دشتیاری ارسال شد و اقلام امدادی شامل یکصد دستگاه چادر جهت اسکان اضطراری، ۱۰۰ بسته غذایی و ۶۰ عدد پتو بود که در روستاهای سیل‌زده توزیع شد.

دولت به دنبال جبران خسارت‌های سیل

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری نیز روز چهارشنبه‌ای که گذشت به همراه سایر مسئولان کشوری و استانی از طریق بالگرد از فرودگاه جیرفت عازم مناطق سیلزده جنوب کرمان شد. وی در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده گفت: ما هم مکلف شدیم در استان کرمان حضور یابیم و مسائل را از نزدیک ببینیم. البته نوع خسارت‌ها و مسائل در استان‌ها مشابه است؛ تخریب زمین‌های کشاورزی، برخی منازل و تلفات دام‌ها در این مناطق رخ داده است که مسائل جمع‌بندی و برای تصمیم‌گیری به دولت ارائه می‌شود. دولت دنبال جبران خسارت‌های ناشی از سیل در زمان کوتاه است و در این زمینه تصمیم‌های مناسبی گرفته خواهد شد.

امداد‌رسانی در حوزه‌های آب و برق مناطق سیل‌زده

همچنین علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز درباره اقدامات موثر امداد‌رسانی در حوزه‌های آب و برق مناطق سیل‌زده گفت: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۳۰۰ روستا دچار قطع برقی شده بودند که با تلاش همکاران و عملیات‌های مختلف توانستیم بسیاری از روستاها را برق‌دار کنیم و تنها پنج روستا باقی مانده که به‌زودی برق آنها وصل خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در موضوع آب مشکل خاصی وجود ندارد، اظهار کرد: باید عملیات امداد‌رسانی برای تهیه اقلام و لوازم زندگی مردم مانند پتو، موکت و غیره فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار